Sokszínű szakértői csapat a minőségi oktatásért

2024.01.25.

Nemzetköziesítés | Felsőoktatás

A PROFFORMANCE+ projekt fontos mérföldkőhöz érkezett. A Georgiában (Grúziában) megrendezett konzorciumi találkozó és szakértői műhely eredményeit hamarosan a nagyközönség is megismerheti.

A projekt georgiai (grúz) partnerei, az NCEQE (Oktatás Minőségének Javításáért felelős Nemzeti Központ), valamint a MoES (Oktatási és Tudományos Minisztérium) meghívására és a magyar koordináció, a Kulturális és Innovációs Minisztérium, valamint a Tempus Közalapítvány szervezésében megvalósuló konzorciumi találkozón és szakértői műhelyen fontos előrelépések történtek, amelynek eredményeit hamarosan a nagyközönség is megismerheti.

A január 16-18. között Grúziában, Tbilisziben lezajlott konzorcium ülésen és szakértői műhelyen a partnerek és a szakértők többek között azoknak a termékeknek a koncepcionális kialakításán dolgoztak, amelyek a tervek szerint a 2024/2025-ös akadémiai évben válnak elérhetővé.

Az esemény különlegessége a grúz NCEQE által szervezett szekció volt, amelynek keretében a résztvevők két bevezető előadásban (UN Global Compact Network Georgia és az Insights on impact and relevance of the project for General Education) ötleteket hallhattak a projekteredmények horizontális – azaz egyetemi partnerek (cégek, szervezetek), valamint a vertikális – azaz a közoktatásban való hasznosításáról. Ezután egy nemzetközi panelbeszélgetés következett, ahol a Bologna Follow-Up Group, az Academic Cooperation Association, valamint a European Students’ Union képviselői adtak szempontokat a PROFFORMANCE termékek nemzetközi szinten való terjesztéséhez. Végül a sokszínűség jegyében a partnerek és szakértők vegyes csoportban tárgyalták meg az eszközök nemzeti és intézményi beépülésének lehetőségeit, kihívásait.

Sokféle résztvevők, változatos tevékenységek és termékek egy projektben

A részt vevő oktatók, intézmények, nemzeti ügynökségek és hatóságok, nemzeti és nemzetközi szakmai szervezetek Európa kilenc országát képviselve dolgoznak közösen a projekt megvalósításában. A sokféle nézőpont, tapasztalat és gyakorlat hozzájárul, hogy a projekteredmények minél összetettebb és sokféle igényt figyelembe vevő, gyakorlati támogatást nyújtsanak az oktatók számára, hogy a változatos hallgatói elvárásokat ki tudják elégíteni az oktatás és tanulás során.

A projekt fő terméke a PROFFORMANCE toolkit, mely több terméket foglal magába és melynek értékelő elemét, jó gyakorlat adatbázisát már ingyenesen is használhatják az érdeklődő oktatók és intézmények a tool.profformance.eu, illetve az award.profformance.eu oldalon.

A szakértői munka során az értékelő eszköz 4 horizontális szempontjának megfelelően az értékelő kérdések kidolgozása is megtörtént, így egy komplexebb, átfogóbb kompetenciamérő rendszer áll majd rendelkezésre 2025-től. Ennek kapcsán pedig, szintén 2025-től az értékelő eszközhöz kapcsolódóan gyakorlati, az oktatói munka segítését célzó kurzusok és eszköztár is elérhetővé válik.

PROFFORMANCE Nemzetközi Felsőoktatási Oktatói Díj

Második alkalommal, várhatóan 2024 őszén, kerül kiírásra a projekthez köthető nemzetközi oktatói díjfelhívás. A pályázatra készülve érdeme részt venni az idei tematikus webináriumokon, ahol az érdeklődők röviden megismerhetik, milyen szempontok alapján történik majd a pályázás, valamint több jó példa is inspirációt adhat a pályázásra. Az első tematikus webinárium 2024. február 28-án kerül megrendezésre. A rendezvény ingyenes, de a részvétel regisztrációhoz kötött. Kövesse a projekt Linkedin oldalát és iratkozzon fel a PROFFORMANCE Hírlevélre, hogy elsők között értesüljön rendezvényeinkről, és a projekt szakmai eredményeiről.

Utolsó módosítás: 2024.01.26.