Továbbra is népszerű az akkreditált Erasmus+ projektmenedzsment oktatói továbbképzés
2024.07.31.
National VET Team | Szakképzés
2024 júniusában a Tempus Közalapítvány keretein belül működő National VET Team kiegészített tartalommal várta a jelentkezőket akkreditált oktatói továbbképzésére.
Az oktatói továbbképzés ebben az évben a szakképzésben dolgozó oktatók Erasmus+ projektek sikeres megtervezésére és megvalósítására való felkészítése mellett kiegészült az intézményi nemzetköziesítés jelentőségének megvitatásával is. A képzés iránt ebben az évben is rendkívül nagy volt az érdeklődés, és ez a képzésben résztvevők aktivitásában és motivációjában is megmutatkozott.
A gyakorlatorientált továbbképzés 2024. június 24-i egynapos jelenléti képzéssel kezdődött, majd ezt követően a résztvevők otthon dolgozták fel a tanultakat. Az első napon az intézményi nemzetköziesítés, a projekttel és a projektmenedzsmenttel kapcsolatos alapfogalmak és a projektek generálása volt a fókuszban. A résztvevők megismerkedtek a nemzetköziesítés fogalmával és szintjeivel, és megtanulták, hogyan érdemes felmérniük saját intézményi szükségleteiket, figyelembe véve stratégiai és fejlesztési céljaikat.
Azt is elsajátították, hogy milyen módon lehet ezekhez az Erasmus+ pályázatok sikeres kidolgozásához projektcélokat megfogalmazni, a célokhoz elvárt eredményeket, illetve indikátorokat rendelni. A nap második felében a jelenlévő oktatók az Erasmus+ projektek minőségbiztosítási szabályait is figyelembe vevő projekt megvalósítási tervének elkészítésével foglalkoztak. Június 27-én a képzés résztvevői a beadandó projekttervükkel kapcsolatban felmerülő kérdéseiket egy online konzultáció keretében beszélhették meg a szakértőkkel.
A július 2-i második jelenléti képzési napon a résztvevők tovább bővítették ismereteiket és fejlesztették készségeiket. A képzés második napján a tanulási eredményalapú képzési és kimeneti követelmények (KKK) kerültek fókuszba, valamint az, hogy ezek figyelembevételével milyen módon lehet tanulási eredményalapú munkaprogramot összeállítani.
A résztvevők csoportmunkában beazonosították, hogy mit jelenthet kiválasztani egy adott szakma KKK-jában megtalálható tanulási eredményt, és eldönteni, hogy azt milyen formában (önállóan, vagy más tanulási eredményekkel együtt, vagy szűkítve) tudják beépíteni a mobilitások munkaprogramjába. A résztvevők terveztek tanulási eredménylapú munkaprogramokat rövid és hosszú távú tanulói és oktatói mobilitásra, valamint azt is pontosították, hogy a szakmai kompetenciák fejlesztésével együtt a kulcskompetenciák fejlesztése is fontos és tervezhető a mobilitási programokban.
A képzés során a trénerek kiemelték a projektek disszeminációját is, mivel az elért céloknak és a beépítés láthatóvá tételének is nagy szerepet kell kapnia az Erasmus projektekben. A képzés egyik modulja a mérés-értékelés volt, amely során a módszerek és az indikátorok kialakítása került a középpontba. A jelenlévők felmérték a projekt esetleges kockázatait is, és meghatározták azok kezelésének lehetséges módját.
A második jelenléti képzési nap a záródolgozat feladatainak megbeszélésével fejeződött be. A július 4-i második online konzultáción a beadandó zárófeladattal kapcsolatos szakmai (és formai) elvárások tisztázása történt meg. A zárófeladatok segítettek abban, hogy a résztvevők elmélyítsék tudásukat a témában, és gyakorlottabbá váljanak mind a tanulási eredmények írásában, mind a projektek tervezésében.
Az Erasmus+ projektmenedzsment oktatói továbbképzést mind a 28 résztvevő sikeresen teljesítette. Így a szabályok szerint valamennyien tanúsítványt kaptak, amely a képzés IKK akkreditációjának következtében 30 óra beszámítható kötelező oktatói továbbképzést jelent számukra.
A következő Erasmus+ projektmenedzsment oktatói továbbképzés 2024 októberében indul. Tudjon meg többet! |
Utolsó módosítás: 2024.08.21.