Megjelent a Nemzetköziesítés lépésről lépésre kiadvány!
2025.11.17.
Nemzetköziesítés | Szakképzés, Köznevelés
Stratégia, módszerek és jógyakorlatok oktatási intézmények számára.
A nemzetközi projektek ma már nem csupán színes epizódjai egy-egy iskola életének, hanem lehetőséget adnak hosszú távú intézményi fejlődésre, módszertani megújulásra, valamint a tanulók, pedagógusok és oktatók készségeinek nemzetközi környezetben való fejlesztésére. Ezek az együttműködések – különösen az Erasmus+ program támogatásával – új pedagógiai kultúrát teremthetnek.
A Tempus Közalapítvány legújabb, a A tanulás jövője elnevezésű kezdeményezésének célja, hogy elméleti tudással, gyakorlati tapasztalatokkal és stratégiai megfontolásokkal támogassa azokat az óvodától a középiskoláig működő intézményeket, amelyek nem nézői, hanem alakítói szeretnének lenni e változásnak.
Aa nemzetközi tapasztalatokat célzottan és stratégikusan beépítő iskolák nemcsak korszerűbbé, de emberibbé is válhatnak. Olyan tanulási környezetet teremthetnek, ahol a diák nemcsak a világot ismeri meg – hanem saját lehetőségeit is.
Ebben nyújthat segítséget a Nemzetköziesítés lépésről lépésre kézikönyv.
A kiadvány külön értékét az adja, hogy széles körű felmérésre, gyakorlati tapasztalatokra és intézményi jógyakorlatokra épül. Olyan intézményeket szólaltat meg, amelyek már komoly tapasztalattal rendelkeznek a nemzetköziesítésben, és vállalták, hogy tudásukat megosztják másokkal is. Példáik nemcsak inspirációt adhatnak, hanem kézzelfogható mintákat is a fejlődéshez.
A felmérések és az iskolai példák világosan mutatják: a nemzetköziesítés nem kiváltságos kevesek terepe. A stratégiai szemlélet, a tudatos tervezés és a megfelelő támogatás révén bárki elindulhat ezen az úton – és egyetlen lépés is elegendő lehet ahhoz, hogy megváltoztassa egy intézmény jövőképét.
| A Nemzetköziesítés lépésről lépésre kiadványt ajánljuk intézményvezetőknek, fenntartóknak, tankerületi és centrumvezetőknek, szaktanácsadóknak, projektkoordinátoroknak, gyakorlati képzőhelyi szereplőknek, pedagógusoknak és oktatóknak. |
Utolsó módosítás: 2025.11.17.








