IKT-eszközökkel a tanórák színesítéséért
2016.11.28.
Hír | Köznevelés, , Szakképzés
Digitális Pedagógus Díjakat adott át a Tempus Közalapítvány
Jelenleg 240, gyakorló tanárok által feltöltött, kreatív és innovatív módszertani anyag található a Digitális Módszertárban. Ennek célja, hogy támogassa a pedagógusok szakmai fejlődését, valamint hogy a tanárokat jó példák bemutatására, az egymástól való tanulásra és tudásmegosztásra ösztönözze. A 2016-ban beérkezett módszertani ötletek legjobbjait Digitális Pedagógus Díjjal jutalmazta a Tempus Közalapítvány. A díjakat november 26-án adták át a Digitális pedagógus konferencián.
A négy éve elindított Digitális Módszertár egy olyan adatbázis, amellyel a pedagógusok a tanórák és a tanórán kívüli tevékenységek megújításához nyerhetnek inspirációt, illetve konkrét módszereket adaptálhatnak a mindennapi iskolai tevékenységeikhez. A tanárok által feltöltött anyagok a 21. századi fiatalok, vagyis a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használata által.
Többek között témakör, célcsoport vagy a fejlesztendő kompetenciák alapján lehet keresni az adatbázisban, és kifejezetten kezdő IKT-felhasználók is találhatnak itt ötleteket tanóráik színesítéséhez. A módszertani anyagok legtöbbje az infokommunikációs technológiák alkalmazásához, a magyar nyelv és irodalom vagy a természettudományos tantárgyak oktatásához kapcsolódik, de a feltöltött ötletek között akadnak egészségneveléssel, divattal vagy népművészettel foglalkozó témák is. Sőt, már megjelentek a felületen óvodások és sajátos nevelési igényű gyerekek számára kidolgozott ötletek is.
A módszertani anyagok között találhatunk példát a játékosításra (gamifikáció), tükrözött osztályterem megvalósítására és a digitális történetmesélésre egyaránt. Az adatbázis néhány kiemelkedő ötlete a Nemzeti Köznevelési Portálon és a Digitális Témahét Tudásbázis felületén is megtalálható.
A Tempus Közalapítvány minden évben új pályázati felhívással és a legjobb ötletek beküldőinek elismerésével ösztönözi az új módszerek bemutatását, előmozdítva ezzel a pedagógusok közötti tudásmegosztást és a tanárok felzárkóztatását az IKT-eszközhasználat területén.
2016-ban Digitális Pedagógus Díjat kaptak:
Módszertani ötlet címe |
Pedagógus neve |
Intézmény |
Virtuális kooperatív csoportmunka - 8. osztályban, tanév végén |
Csókási Tibor |
Bagodi Fekete István Általános Iskola |
Tusorné Fekete Éva |
Gyömrői Weöres Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola |
|
Éder Márta |
Szász Márton Általános Iskola, Tapolca |
|
Balássy Dávid |
Nagykovácsi Általános Iskola |
|
Antaliné Miss Lilla |
Vasvári Pál Általános Iskola, Dunaújváros |
|
Dénesné Szak Andrea |
Hunyadi János Általános Iskola, AMI, Kaposmérő |
A díjazott és a további, oklevéllel elismert pedagógusok módszertani ötletei megtalálhatók a Tempus Közalapítvány Tudástárában, ahol az uniós Erasmus+ program támogatásával megvalósított tanári tanulmányutak és külföldi képzések során elsajátított több száz módszertani ötlet között is böngészhetnek az érdeklődők.
További információ: digitalismodszertar.tka.hu
Utolsó módosítás: 2016.12.07.