A tanulási eredmények meghatározása, megfogalmazása és alkalmazása

2017.11.24.

Kiadvány | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés, Felnőtt tanulás, Ifjúság

Megjelent a Cedefop legújabb tanulási eredményekkel foglalkozó kiadványa.

Az Európai Szakképzésfejlesztési Központ (CEDEFOP) kiadványa úgy egyéni, mint intézményi szinten is segítséget nyújt a tanulási eredmények meghatározásában és alkalmazásában az oktatás és képzés területein. A szerzők célja, hogy a különböző szereplők referencia pontként használják ezt a kiadványt.

További cél, hogy segíteni próbálják a dialógus megteremtését az oktatás és a munka világa között, valamint hogy közelebb hozzák a különböző intézmény típusokat az oktatás különböző szektoraihoz.

Részletesebb angol nyelvű leírás és az online letölthető kiadvány ezen az oldalon található. A dokumentum jól használható a külföldi partnerekkel a szakmai gyakorlatok munkaprogramjának tervezésében. 

A pályázatok munkaprogramjának tervezésekor a szakmai gyakorlatok mérhetősége és értékelhetősége a benyújtandó pályázat minőségét emeli. Ehhez szakértőnk Dr. Farkas Éva nyújt segítséget kézikönyvével:  Mérés-értékelés kézikönyv - Tanulási eredmények mérése és értékelése a szakképzési mobilitási gyakorlatokban

Farkas Éva kézikönyvének célja olyan – gyakorlati példákkal gazdagon illusztrált – szakmai segítség biztosítása a szakképző intézmények számára, amely támogatja az intézményvezetőket, a projektkoordinátorokat, a gyakorlati oktatásvezetőket, a pedagógusokat és a szakoktatókat abban, hogy képesek legyenek a mobilitás során szerzett tanulási eredmények eddigieknél objektívebb és megbízhatóbb módon történő értékelésére. Az útmutató fókuszában a mobilitás áll, ugyanakkor a tanulási eredmények értékelésének bemutatott folyamata, módszerei, eszközei haszonnal alkalmazhatóak a hazai szakképzési gyakorlatban is.

Utolsó módosítás: 2017.11.27.