Gyakorlati útmutató intézményvezetők részére
2018.02.02.
Nemzetköziesítés | Köznevelés
Alapos tervezés és vezetői elkötelezettség mellett hogyan szolgálhatja az Erasmus+ program a részt vevő intézmények, tanárok, pedagógusok, gyerekek igényeit rövid és hosszú távon?
Európa gyorsan változik, a technológiai újítások, az erősödő globalizáció és a migráció új lehetőségeket és kihívásokat teremtenek. Az iskolarendszernek az oktatás megerősítése és az innováció révén kulcsszerepe lehet ezek kezelésében.
A két részes útmutató óvodák, általános és középiskolák vezetői számára készült. Az első rész a konkrét lehetőségek bemutatásával sorra veszi, hogy milyen előnyökkel járhat egy intézmény számára az Erasmus+ programban való részvétel. A második rész sok inspiráló, valódi projektpélda segítségével lépésről lépésre vezeti végig az olvasót a folyamatokon, mint a sikeres pályázatírás, a megfelelő európai partner megtalálása vagy a korábbi tapasztalatok beépítése és az Erasmus+ tevékenységek bővítése.
Az útmutató elérhető angol nyelven, az Európai Bizottság honlapján.
Az iskola és a világ - A nemzetközi kapcsolatok stratégiai megközelítése A Tempus Közalapítvány kiadványa az iskolák nemzetközi kapcsolatainak lehetséges fejlődési irányait járja körül az első projektektől a nemzetköziesítés stratégiai tervezéséig. Kiadványunkban összegeztük mindazt a tudást, amit az utóbbi években gyűjtöttünk a köznevelési intézmények nemzetköziesítéséhez kapcsolódóan. A kiadvány alapvetően négy részre tagolódik: körüljárja a nemzetköziesítés fogalmát, bemutatja a projekt szintjén létrejövő nemzetközi kapcsolatok alakulását, majd ezeket a kapcsolatokat stratégiai szinten vizsgálja, s végül összegzi a tapasztalatokat. Szakmai tartalmát tekintve elsősorban egy finn-holland-magyar TCA eredményeire (Internationalisation strategies in VET), illetve a szakképzési mobilitási tanúsítvány pályázatok koordinációja során szerzett tapasztalatokra támaszkodott. A kiadványt ide kattintva olvashatja online és letöltheti pdf fájlként. |
Utolsó módosítás: 2018.02.02.