Szövegértés és kötelező olvasmányok 21. századi feldolgozása
2018.03.23.
Hír | Köznevelés, Felsőoktatás, Szakképzés, Ifjúság, Nonprofit szervezet
Nézzen bele Digitális Módszertár ötletekből összeállított, kifejezetten magyartanárok számára készült gyűjteményünkbe!
A Digitális Módszertár hazánk egyik legnagyobb digitális pedagógiai ötleteket tartalmazó módszertára. Most egy olyan gyűjteményt adunk közre a módszertár ötleteiből, amelyet kifejezetten magyartanárok számára készítettünk. A gyűjteményben általános iskolától érettségiig találhatnak ötleteket a tanóráik gazdagítására: adaptálhatnak rövid órarészleteket vagy akár komplett projektterveket is. Több olyan módszert és eszközt találhatnak, ami más irodalmi művekre, tanulócsoportra, környezetre is könnyen adaptálható.
Olyan módszerekről és kreatív megoldásokról olvashatnak a linkekre kattintva, amelyeket szakértőink Digitális pedagógus díjjal vagy oklevéllel illették. Ez azt jelenti, hogy mind az eszközök kiválasztásában, mind a pedagógiai módszertanát tekintve kiemelkedőek.
Bízunk benne, hogy gyűjteményünk inspiráló lehet az IKT eszközök tanórai használatában. Osszák meg kollégáikkal és magyartanár ismerőseikkel!
A Digitális Módszertárban kereshet ötleteket egyebek közt témakör, életkor és szükséges eszközök szerint.
További ötletekre kíváncsi? Kövesse a Tanulás jövője Facebook oldalunkat, ahol a Digitális Témahétre készülve rendszeresen osztunk meg ötleteket és jó gyakorlatokat a Digitális Módszertárból!
A Tempus Közalapítvány Tudástárának Digitális Módszertára (digitalismodszertar.tka.hu) a tanítási gyakorlatot újszerű, interaktív módszerekkel, a tananyag feldolgozását IKT-eszközökkel megtámogató ötletek gyűjteménye, ahol közel 300 ötlet közül böngészhetnek az érdeklődők. Olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használatával, azok tanórai vagy tanórán kívüli alkalmazásával.
Ötletek 6-10 éveseknek
Bosányi Éva: A SIRÁLY A KIRÁLY IKT-S FELDOLGOZÁSA
A projekt kiváló lehetőséget ad a j-ly témakörének izgalmas elsajátítására, s fontos előnye, hogy csupán internetkapcsolatot és egy interaktív táblát igényel, nincs szükség tabletekre, sem tanulói számítógépekre.
Balássy Dávid: KALANDOZÁSOK RUMINIVEL
A kisdiákok Berg Judit: Rumini című könyvével ismerkednek meg, annak tartalmával (szereplők, helyszínek, eszközök) játszanak, végül saját képregényt készítenek. A kalandokra a Szélkirálynő kapitánya, Bojtos Benedek hívja meg a gyerekeket, s jutalmukat csak akkor nyerik el, ha sok-sok izgalmas akadályt, próbát kiállnak.
Ötletek 11-14 éveseknek
Bognár Amália: AJÁNLOTT OLVASMÁNY FELDOLGOZÁSA IKT-ESZKÖZÖKKEL
A projekt témáját Erich Kastner „Emil és a detektívek” című regénye adja. Kiemelt fejlesztési területek az internetes keresés és a netetikett.
Dénesné Szak Andrea: A LUDAS KÖZTÜNK VAN - DIGITÁLIS OKNYOMOZÓ PROJEKT
A projekt szerint Lúdas Matyi egy ma élő leszármazottja elégtételt szeretne a rossz hírbe hozott ősapja számára, ezért kutatócsoportokat kér fel a tények felderítésére. A tanulók videót készítenek, Socrative-ben versenyeznek, s még a Döbrögi Hírmondó is elkészül.
Antaliné Miss Lilla: EGRI CSILLAGOK- Z GENERÁCIÓRA HANGSZERELVE
Az Egri csillagok feldolgozása során a diákok elkészítik a szerző közösségi oldalát, várat építenek, képregényt szerkesztenek és QR kódot generálnak. A szereplőknek még saját avatár is jut, a diákok munkájáról pedig videó készül.
Dénesné Szak Andrea: JÓZSEF ATTILA ÉS ÉN – JÁTÉKOSAN
A hatórás József Attila projekt célja újszerűen, interaktív módon feldolgozni a költő életét és néhány művét. Szó esik családmodellről, a diákok anyukáiról, értékekről és öngyilkosságról. Az értékelés gamification alapú.
Ötletek 15-18 éveseknek
Vajda Éva: XIX.SZÁZAD KÖLTŐI A FACEBOOKON
A projekt célja a XIX. század magyar költészetének, a reformkor irodalmának összefoglalása. A feladat Kölcsey, Vörösmarty, Petőfi és Arany Facebook-profiljának létrehozása, melyet hosszas kutatómunka előz meg.
Csikó Szilvia: LOVAGOK AZ IDŐBEN - SZÖVEGÉRTÉS FEJLESZTÉSE AZ IPOO MINIMUM TANULÁSI MODELL ALAPJÁN IKT ESZKÖZÖK KREATÍV FELHASZNÁLÁSÁVAL
A módszertani ötlet a szövegértés és szövegalkotás fejlesztését az IPOO tanulási modellel kapcsolja össze. A lovagi erények középpontba állítása és az ehhez kapcsolódó feladatok döntő mértékben kooperatív csoportmunkában történő feldolgozásai jó lehetőséget teremtenek a szociális kompetenciák fejlesztésére is.
Kondorné Peidl Borbála: GAMIFIKÁCIÓS LEHETŐSÉGEK MADÁCH AZ EMBER TRAGÉDIÁJA CÍMŰ MŰVÉNEK TANÍTÁSÁBAN
A projekt központi témája Madách Imre „Az ember tragédiája” című műve. Egyszerre valósul meg strukturális gamifikáció az értékelésben, s tartalmi gamifikáció egy virtuális osztálytárssal való párbeszéd keretében - a házi feladatok játékosításával.
Fegyverneki Gergő: EZ NEM FELESLEGES DRÁMA! A BÁNK BÁN ÉRTELMEZÉSÉTŐL AZ IKT-ESZKÖZÖKKEL TÁMOGATOTT KÖZÖS TUDÁSÉPÍTÉSIG
A Bánk bán történetét feldolgozó irodalmi projekt során a diákok interaktív irodalmi újságot készítenek és egy saját mobilapplikációt is fejlesztenek.
Töltse fel Ön is jó gyakorlatát a Digitális Módszertárba és nyerjen Digitális pedagógus díjat!
A 2020-as felhívás időtartama: július 13. - augusztus 17.
A felhívás részleteiért és friss hírekért kövesse A tanulás jövője Facebook oldalunkat!
Ide kattintva böngészhet a korábbi ötletek között a Digitális Módszertárban.
Utolsó módosítás: 2020.06.15.