Útikönyv a tanulási eredményeken alapuló mérés, értékelés és disszemináció tervezéséhez

Fókuszban: Erasmus+ mobilitási pályázatok a köznevelési szektorban

2020 | Disszeminációs füzetek

Az útikönyv azok számára, akik: folyamatos (szakmai és/vagy személyes) fejlődésükhöz keresik az eszközöket, sikeres pályázatot szeretnének írni és/vagy kivitelezni, szeretnének megismerkedni az ERASMUS program következő hét évében (2020–2027) bevezetésre kerülő új mérés/értékelési irányelveivel, könnyű olvasmányként gyakorlati segítséget adhat.

Mindenki más számára hasznos útmutatót jelenthet gyakorlati szemszögből megközelítve egy száraz és sokak által kerülendő mérés/értékelési témakört, valamint egy színes és könnyen megvalósítható, de annál többször nem megfelelően bemutatott és kivitelezett disszeminációs témakört, amelyek együttesen a siker kulcsát adhatják a mobilitási pályázatok eredményességéhez, de akár a résztvevő tanárok személyes vagy szakmai életének fejlesztéséhez is támpontokat adhat.

A javasolt megoldások és módszerek elsajátítása révén, a folyamatokra és nem csak a végkimenetekre hangsúlyt helyező, fejlesztő típusú szemlélettel a tanulási eredmények felőli tervezés meghonosításával lehetővé válik a főbb célok hatékonyabb meghatározása és elérése, valamint az eredmények sikeresebb eljuttatása a főbb célcsoportokhoz.

Az útikönyv végső célja a tanítás hatékonyságának, színvonalának és minőségének növelése a köznevelésben. Ha ezt sikerül elérni bármely mobilitási pályázattal, akkor ideális esetben mindenki nyerhet egyszerre, mivel:

  1. a tanulók alapvetően szeretnek elköteleződni és motiváltabban tanulni, így
  2. a tanári kar is nagyobb örömmel tanít motiváltabb diákokat;
  3. a tanulók (legyenek azok tanár-tanulók vagy ’csak’ tanulók) egyéni tanulási utakat alakíthatnak ki, mely kompetenciafejlesztésük eredményesebb elérését segíti;
  4. a résztvevő tanárok hazai és európai validálási eszközök révén elismerésben részesülhetnek;
  5. minden kolléga érzi majd az újonnan bevezetett innovatív módszerek áldásos hatásait;
  6. az oktatás színvonala és hatékonysága az intézményen kívül javulhat nemzeti, vagy akár egész európai uniós szinten egyaránt;
  7. az intézmény hangulata, népszerűsége, versenyképessége, a tanulók teljesítménye egyszerre javulhat.

LETÖLTÉS (2,81 MB; PDF)