A 2013-ban indult Campus Hungary, az ennek folytatásként 2016-ban indult Campus Mundi, valamint a szintén 2013-ban indult stipendium Hungaricum programok egyik kiemelt célja a magyar felsőoktatás nemzetközi kapcsolatainak erősítése, valamint a magyarországi felsőoktatási intézmények nemzetközi szerepének és elismertségének növelése. Ezek a programok – a nemzetközi hallgatói mobilitás elősegítésével, a hazai felsőoktatási intézmények nemzetköziesítésének támogatásával és hallgatóvonzó képességük erősítésével – ahhoz a kormányzati célhoz járulnak hozzá, hogy a Magyarországon tanuló külföldi hallgatók száma 2021-ig a jelenlegi 25 ezerről 40 ezerre növekedjen.
A magyar felsőoktatás promóciója külföldön
A programok hátterében olyan külpolitikai és gazdaságpolitikai célok húzódnak, melyek arra irányulnak, hogy a Magyarországon tanulmányokat folytató külföldi diákok visszatérve hazájukba, megismertessék és kamatoztassák az itt megszerzett tapasztalatokat és tudást. Ezáltal elősegíthetik Magyarország külgazdasági kapcsolatainak fejlesztését és biztosíthatják a magyar piacra jutási törekvések támogatásához szükséges kapcsolati tőkét. Ezeknek a céloknak az elérése érdekében kiemelten fontos a magyar felsőoktatás nemzetközi elismertségének növelése.
A felsőoktatás nemzetköziesítését támogató tevékenységek sorába tartozik a magyar egyetemek külföldi oktatási vásárokon, szakmai rendezvényeken való megjelenése, amely Study in Hungary hívószóval, egységes branddel szolgálja a hazai felsőoktatás népszerűsítését, külföldi promócióját.
Infografikánk átfogó képet ad a programok támogatásával eddig megvalósult külföldi megjelenésekről, amelyek a hazai felsőoktatás nemzetköziesítési törekvéseit szolgálják.
Az infógrafika a Pályázati Pavilon 2017. tavaszi számában jelent meg.
Utolsó módosítás: 2018.07.23.