EHEA projekt

AZ EURÓPAI FELSŐOKTATÁSI TÉRSÉG REFORMJA (EHEA) 2020-2022

 

PROFFORMANCE projekt: a minőségi oktatásért  

A PROFFORMANCE - Assessment tool and Incentive systems for Developing Higher Education Teachers’ Performance (Mérési eszköz és ösztönző rendszer kidolgozása a felsőoktatásban dolgozó oktatók teljesítményének fejlesztéséhez) című projektet az Innovációs és Technológiai Minisztérium a Tempus Közalapítvánnyal, valamint 5 teljes (osztrák, cseh, horvát minisztérium, cseh, szerb nemzeti iroda, grúz oktatásfejlesztési központ) és 4 társult (ACA, ESU, DJKp, Aveiro Egyetem) partnerrel, és mintegy 30 nemzetközi szakértő közreműködésével valósítja meg.

A projekt 2020. június 1-én vette kezdetét, két éves futamidővel 2022. május 31-ig tart.

Célok és tevékenységek

A projekt célja az oktatás-tanulás minőségének javítása, egy oktatói teljesítményértékelési eszköz és ösztönző rendszer kidolgozása, jó példák gyűjtése és megosztása révén.

Főbb tevékenységek:

  1. Benchmarking, a résztvevő országok a témához kapcsolódó felsőoktatási intézményi stratégiáinak és gyakorlatainak feltérképezése, kutatások, szakirodalmak áttekintése.
  2. nemzetközi szakértői műhely (peer learning activity – PLA) az oktatói teljesítményértékelő eszköz fókuszának, kérdéseinek meghatározása végett.
  3. Az oktatói teljesítményértékelő eszköz véglegesítése és testreszabása – (oktatói, hallgatói, vezetői, partneri és önértékelési) változatainak elkészítése.
  4. Az értékelő rendszer kipróbálása, tesztelése a résztvevő partnerek egy-egy intézményében.
  5. Az értékelőrendszer szempontjai alapján jó gyakorlatok online adatbázisba gyűjtése nemzetközi felsőoktatási díj felhívás keretében.
  6. Az értékelőrendszer mellett ajánlások megfogalmazása egy ösztönző rendszer létrehozására intézményi, nemzeti , EU és EHEA szinten is.

 

Partnerek

Konzorciumi partnerek:

1)      Magyarország: Innovációs és Technológiai Minisztérium (a Tempus Közalapítvány a megvalósítással megbízott ún. „kapcsolt harmadik fél”) - konzorciumvezető

2)      Ausztria: Bundesministerium für Bildung, Wissenschaft und Forschung

3)      Csehország: Ministry of Education, Youth and Sports és DZS (Cseh Nemzeti Iroda a Nemzetközi Oktatásért, mint kapcsolt harmadik fél)

4)      Georgia (Grúzia): National Center for Educational Quality Enhancement

5)      Horvátország: Ministry of Science and Education

6)      Szerbia : Foundation Tempus (Erasmus+ Nemzeti Iroda)

Társult partnerek:

7)      Academic Cooperation Association

8)      European Students Union

9)      Digitális Jólét Nonprofit Kft

10)   Universidade de Aveiro, Portugália

 

A projekt elindulása (2020. június 1.) óta megvalósított főbb tevékenységek:

  • Június 18. – Partneri nyitórendezvény – stratégiai bemutatkozások, valamint adminisztratív-pénzügyi-menedzsment témák
  • Június 23. – nemzetközi szakértői egyeztetésc-a 2020-ban megvalósítandó tevékenységek előkészítése
  • A projekt logója, arculati elemei, sablonjai, honlapja elkészültek. www.profformance.eu 
  •  A szakértők által gyűjtött irodalmak, tanulmányok, jó példák, valamint a projekttel kapcsolatos hírek is felkerültek a honlapra.

https://profformance.eu/en/dissemination

https://profformance.eu/en/background-materials

 

2020-ra tervezett további tevékenységek

  • 2020 augusztus – online együttműködés munkacsoportok keretében
  1. munkacsoport – osztrák vezetéssel – felmérő kérdőív kialakítása
  2. munkacsoport – horvát vezetéssel – első szakértői műhely koncepciójának kidolgozása
  • 2020 szeptember-október – felmérés a partnerországok felsőoktatási intézményei körében
  • 2020 november – eredmények feldolgozása
  • 2020 november vége – első szakértő műhely horvát vezetéssel – de valószínűleg online

 

 

 

Utolsó módosítás: 2020.07.27.