A Pályázati Pavilon, a Tempus Közalapítvány magazinja következő számában a képesítések és végzettségek átláthatóságát helyezi a középpontba.
Blogbejegyzésünkben annak átgondolására hívjuk Önöket egy gyakorlati példa bemutatásával, hogy hogyan valósítható ez meg a projektek szintjén.
A Budapesti Gazdasági Főiskola PEST – Partnership for Exchange of experience in Student on-the-job Training projektjének célja az oktatási intézmények, vállalatok párbeszédének elősegítése a hallgatói szakmai gyakorlatok szervezésének ösztönzésére.
A projekt körüljárta, hogy a magyarországi jogi és gyakorlati lépések milyen eredményeket és kihívásokat mutatnak. Vizsgálta továbbá, hogy az ECVET (Európai Szakoktatási és Szakképzési Kreditrendszer) nemzetközi mobilitási törekvése megfelelően tud-e érvényesülni, vagy a nemzeti keretek között ez hatékonyabban megvalósítható-e.
Szakmai kerekasztal beszélgetésen vitatták meg, hogyan történhetne a gyakornoki programok validálása, amely 2018-ra nemzeti vállalásunk. A javaslatok közül kettőt emelek ki:
- erősíteni kell a párbeszédet a vállalatok és képző intézmények között és
- a tanterveket rugalmasabbá kell tenni, hogy validációra alkalmas tanulási eredményeket tartalmazzanak.
A további kihívásokról és jogszabályi környezet adta lehetőségekről bővebben lapunk hasábjain olvashat.
Szerző: Lukács Julianna, Tempus Közalapítvány
Utolsó módosítás: .