Partnerkeresési tippjeinket olvashatják.
Partnerkeresési tippek iskoláknak, óvodáknak
Mivel hagyományosan tavaszra tehetők a partnerségi pályázatok beadási határidői, az ezt megelőző időszak már a partnerekkel közös tervezgetés jegyében telik. A partnerkeresés időszaka tehát ideális esetben nyár végére, őszre tehető. Egy új projekt tervezésekor minden esetben érdemes az intézményi igényekből kiindulni, és az ezek alapján megfogalmazott célokhoz illeszkedő partnereket keresni.
Ha az iskolának nincsenek még külföldi kapcsolatai, egyszerre könnyebb és nehezebb is a helyzete a már rutinos pályázókéhoz képest. Nehezebbnek tűnhet a semmiből építkezni, ugyanakkor, mivel az iskola még nem kapcsolódott be a nemzetközi projektek vérkeringésébe, elsőre feltehetőleg egy szakmailag kevésbé fókuszált, inkább orientációs jellegű projektet fog megvalósítani, amelyek esetében szélesebb a szóba jöhető partnerek köre.
Néhány ötlet olyan pályázóktól, akiknek már sikerültek az első lépések:
- A mobilitási pályázatok remek kiindulópontjai lehetnek későbbi partnerségeknek. A külföldi továbbképzéseken részt vevő kollégák kapcsolatépítésre is használhatják a tematikus szakmai továbbképzéseket, illetve a külföldi szakmai látogatás is alkalmas lehet későbbi partnerségi projektek megalapozására.
- Érdemes figyelni a Tempus Közalapítvány hírleveleiben és honlapján meghirdetett Erasmus+ egyéni nemzetközi tréning programokra –becenevén TCA (transnational cooperation activities) –, amelyek keretében a nemzeti irodák a tervezett Erasmus+ projektekhez kapcsolódóan kínálnak tematikus képzési és kapcsolatépítési alkalmakat.
- Az eTwinning portál remek lehetőség arra, hogy egy iskola az KA2 Iskolai, óvodai partnerségekhez tartalmában nagyon hasonló együttműködéseket valósítson meg az online térben. Így lehetőség nyílik arra, hogy előzetesen megismerjék a lehetséges Erasmus+ partneriskolákat együttműködési kultúrájukat tekintve is.
- Lehet segítséget kérni a fenntartótól (tankerület, szakképzési centrum, egyházkerület stb.) vagy az illetékes pedagógiai szakszolgálatoktól, hiszen ők közvetíthetnek más, külföldi partnerekkel már rendelkező iskolák felé.
- Természetesen minden esetben mozgósíthatók az intézmény egyéb nemzetközi kapcsolatai is, pl. a testvérvárosi kapcsolatok.
Azok az intézmények, amelyek már tapasztalt pályázók, megtehetik, hogy a korábban jól működő partnerségi körrel pályáznak újra, azonban ez korántsem biztos, hogy mindig olyan célravezető, mint amilyennek elsőre tűnik. Fontos, hogy az aktuális intézményi igényekre szabva válasszanak maguknak partnerintézményt, így könnyűszerrel felvázolhatják majd a projekttervükben, miért az adott csapat szükséges az elképzelések megvalósításához.
Mindenképp hasznos lehet az online partnerkeresési felületek használata.
- School Education Gateway
Itt lehetőség van KA1-es külföldi kurzusok keresésére is, illetve a KA1-en belül megpályázható külföldi szakmai látogatáshoz, oktatási tevékenységhez fogadó intézmény keresésére is. Bővebben a Pályázati Pavilon 51. oldalán olvashat. www.schooleducationgateway.eu - eTwinning
Partnerkereső adatbázisként is működik az oldal. www.etwinning.net - Közösségi média
Léteznek a Facebookon partnerkereső csoportok (pl. Erasmus+ Partner Search), illetve a LinkedIn is kínál regisztráció nélkül is elérhető partnerkeresési felületet, akár mobilitási típusú projektekhez is (EU Projects Partner Finding). - Erasmus+ Project Results Platform
Itt lehet böngészni a már megvalósított Erasmus+ partnerségi projektek eredményei, projekttermékei között. A közzé tett projekteredmények tartalma, színvonala alapján nagyon jól lehet adott téma, problémakör mentén színvonalas partnereket találni. ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/projects
További partnerkeresési tippek ITT olvashatók!
KOVÁCS ESZTER
Tempus Közalapítvány
Erasmus+ Programiroda
Utolsó módosítás: 2019.09.25.