Szakértői tanulmányutak beszámolói
Az alábbi beszámolókat olyan magyar szakértők írták, akik szakértői tanulmányúton vettek részt. Az oldalt a beérkező beszámolókkal folyamatosan bővítjük. Ajánljuk mindazoknak, akik érdeklődnek a program iránt, akik maguk is tanulmányútra készülnek, vagy csak szeretnének megismerkedni az oktatás és képzés területén európai szinten elért eredményekkel, jó gyakorlatokkal.
Az oktatás, a képzés és a munka világa közötti együttműködés ösztönzése
- Átmenet az oktatási és képzési intézményekből a munka világába
Belgium: Kompetenciafejlesztés Flandriában: szakmapolitika és jó gyakorlatok; Marton József; 2009.
Franciaország: A gyakornokok szakmai integrációjának támogatása, Jármai Erzsébet Mária; 2009.
Belgium: Alacsony képzettségűek részvétele a gazdaságban és a társadalomban; Pete Zoltán; 2009.
Németország: Üzlet az iskolában: vállalkozói gyakorlatok és diákcégek; Pásztor Eszter Júlia; 2010.
- A szakképzés vonzóvá tétele
Németország: A szakképzés rendszere Németországban, Gál Zsuzsanna; 2008.
Egyesült Királyság: Fiatal gyakornokok, Tamási László; 2008.
Málta: A társadalmi integráció és a foglalkoztathatóság katalizátora, Székely Júlia Irén, 2009.
Lengyelország: A szakképzés európai dimenziója, Kardos János; 2010.
- Együttműködés az oktatási és képzési intézmények, a vállalkozások, valamint a helyi közösségek között
Olaszország: „Együtt”: három település egy iskoláért; Kovácsné Wagner Anikó; 2010.
Belgium: Oktatási hálózat – partnerségi munka; Kádárné Dr. Balla Anita; 2010.
A tanárok, az oktatók, valamint az oktatási és képzési intézményeket vezető szakemberekszakmai alap-, és továbbképzésének támogatása
- Minőségbiztosítási mechanizmusok oktatási és képzési intézményekben
Franciaország: Minőségfejlesztés az oktatásban, Baloghné Krajcsovicz Márta; 2008.
Spanyolország: Castilla-La Mancha innovatív oktatási projektjei, Dr. Komáromi László; 2008.
Portugália: A minőség fejlesztését szolgáló iskolaértékelés, Dr. Molnár Erzsébet; 2010.
Portugália: Minőségbiztosítási mechanizmusok az iskolában, Rozmán Éva; 2010.
- A tanárok és oktatók alapképzése, felvétele és értékelése
Németország: Kulcskompetenciák elsajátítása a tanárképzésben, Békési Tamás; 2010.
Németország: Kulcskompetenciák elsajátítása a tanárképzésben, Dr. Szőkéné Dr. Pintér Márta; 2010
- Tanárok és oktatók szakmai továbbképzése, a tanári karrier
Finnország: A tanári hivatás és a tanárképzés Finnországban, Kálmán Orsolya; 2008.
Egyesült Királyság: Folyamatos szakmai továbbképzés, Major Éva; 2008.
Spanyolország: Folyamatos tanárképzés: az oktatás minőségének javítása, Dr. Varga ászló; 2010.
Belgium: Tanárok és oktatók vállalkozói kompetenciáinak fejlesztése, Klucsai Barna; 2011.
- Oktatási és képzési intézmények irányítása és menedzsmentje
Svédország: A vezetés tanulása, Varsóci Károly; 2008.
Németország: A közoktatási intézmények autonómiájának kérdései, Faragó Lívia; 2011.
A kulcskompetenciák elsajátításának támogatása a teljes oktatási és képzési rendszerben
- Az írás-, az olvasás- és a számolás-tudás szintjének emelés
Svédország: Elkötelezett és inspiráló matematika tanítás, Csiszár Katalin; 2010.
- Nyelvtanítás és nyelvtanulás
Spanyolország: Az idegennyelv-oktatás fejlesztése, Császár Anikó; 2008.
Hollandia: Idegennyelv-oktatás, Dr. Simig László; 2008.
Portugália: Kisgyermekkori nyelvoktatás, Láng Katalin; 2008.
Lengyelország: Idegenyelv-tanítás Sziléziában, Szántóné Benkő Judit; 2009.
Franciaország: A tartalom alapú nyelvoktatás, Bereczkiné Zaluszki Anna; 2010.
Ciprus: Hatékony idegennyelv-tanítás az általános iskolában, Dr. Mokbelné Bacsa Éva; 2010.
Csehország: Idegennyelv-oktatás, Krajcsovicz Ágnes; 2010.
Csehország: Idegennyelv-oktatás, Némethné Dr. Pallay Szilvia; 2010.
Lettország: A kissebbségi oktatás támogatása, Rékási Ildikó; 2010.
Spanyolország: A nyelvtanulás fejlesztésének innovatív módszerei, Spiesz Tamás; 2010.
Spanyolország: Egy többnyelvű társadalom felé Andalúziában, Dr. Jusztinné Szekszárdi Ildikó; 2011.
Franciaország: Idegennyelv-tanítás és tanulás, Mátételkiné Dr. Holló Magdolna; 2011.
Észtország: Az idegen nyelv tanításának útjai, lehetőségei, módszerei, Pál Ildikó; 2011.
- Az IKT eszközök használata a tanulásban
Belgium: IKT készségek, Busznyák János; 2008.
Spanyolország: Információs és kommunikációs technológiák az oktatásban, Fazekas Katalin; 2008.
Norvégia: Új tanulási módok, az IKT eszközök használata, Tolnai Lászlóné; 2008.
Spanyolország: IKT eszközök használata a tanulásban, Dr. Jarosievitz Beáta; 2009.
Egyesült Királyság: IKT alkalmazása kisiskolás korban, Orczán László Zsolt; 2010.
Spanyolország: Tanítási technikák fejlesztése az IKT eszközök segítségével, Máté Zoltán; 2011.
- A vállalkozó szellem fejlesztése
Norvégia: Fiatal vállalkozók a sarkkörön, Dr. Farkasné Soós Gabriella; 2008.
Írország: A vállalkozó készség tanítása és támogatása, Pótáriné Dr. Hojcsi Zsuzsanna; 2009.
Svédország: Vállalkozó szellem és kreativitás a tantervben, Harmincz Tímea; 2010.
Olaszország: A vállalkozó készségek támogatása és tanítása, Münnich Zsófia; 2010.
- Az aktív állampolgárság és a fenntartható fejlődés oktatása
Egyesült Királyság: Válasz a sürgető környezetvédelmi kérdésekre, Gemesi Zoltan; 2008.
Észtország: Környezeti nevelés Észtországban, Lénárt András; 2008.
Csehország: Mesél a táj, Dr. Gálné Horváth Ildikó; 2008.
Franciaország: A tantervbe épített környezeti oktatás, Dr. Gémesi Zoltán; 2011.
Franciaország: Állami/magán partnerség és fenntartható fejlődés, Szittnerné Gudor Mária; 2011.
- A kreativitás fejlesztése a tanulásban és a tanításban
- A matematika és a természettudományok tanulása
A társadalmi integráció és a nemek közötti egyenlőség támogatása az oktatásban és a képzésben, beleértve a migránsok integrációját is
- A korai iskolaelhagyás megelőzését célzó intézkedések
Portugália: Oktatás és képzés: alternatív utak a teljesítmény felé, Perényi Petra; 2008.
Törökország: Vissza az iskolába, Farkas Éva; 2011.
- A hátrányos helyzetű csoportok esélyegyenlősége
Franciaország: Az iskolai kudarcok elleni küzdelem a külvárosokban, Varró Gabriella; 2009.
Írország: Inklúzió a közoktatásban, Kedl Márta; 2010.
Stratégiák kialakítása az egész életen át tartó tanulásra és a mobilitásra
- A képzettségek átláthatóságát és az állampolgárok mobilitását támogató eszközök
Németország: A mobilitás lehetősége az európai szakképzés terén, Wieland Erzsébet; 2008.
- A felnőttek részvételének növelése az oktatásban és a képzésben
Svédország: Felnőttoktatás a regionális szintű növekedésért és fejlődésért, Arapovics Mária; 2008.
- A tanulást és a munkát támogató, egész életen át tartó pályátanácsadás
Írország: Egész életen át tartó pályatanácsadás, Csekei László; 2008.
Litvánia: Az egész életen át tartó tanácsadás rendszere Litvániában, Hajdú Endre; 2009.
Dánia/Svédország: Pályatanácsadás Oresund határmenti régióban, Kovács Zsuzsanna, 2010.
A Socrates / Arion programban részt vett oktatási szakértők beszámolói
Utolsó módosítás: .