Szakértői tanulmányutak beszámolói

Az alábbi beszámolókat olyan magyar szakértők írták, akik szakértői tanulmányúton vettek részt. Az oldalt a beérkező beszámolókkal folyamatosan bővítjük. Ajánljuk mindazoknak, akik érdeklődnek a program iránt, akik maguk is tanulmányútra készülnek, vagy csak szeretnének megismerkedni az oktatás és képzés területén európai szinten elért eredményekkel, jó gyakorlatokkal.

Az oktatás, a képzés és a munka világa közötti együttműködés ösztönzése

Olaszország: Tanácsadás, képzés és munkahely: a különböző rendszerek közötti integráció a jobb foglalkoztathatóság érdekében; Angyal Árpád; 2009.

Belgium: Kompetenciafejlesztés Flandriában: szakmapolitika és jó gyakorlatok; Marton József; 2009.

Franciaország: A gyakornokok szakmai integrációjának támogatása, Jármai Erzsébet Mária; 2009.

Belgium: Alacsony képzettségűek részvétele a gazdaságban és a társadalomban; Pete Zoltán; 2009.

Németország: Üzlet az iskolában: vállalkozói gyakorlatok és diákcégek; Pásztor Eszter Júlia; 2010.

Németország: A szakképzés rendszere Németországban, Gál Zsuzsanna; 2008.

Egyesült Királyság: Fiatal gyakornokok, Tamási László; 2008.

Málta: A társadalmi integráció és a foglalkoztathatóság katalizátora, Székely Júlia Irén, 2009.

Lengyelország: A szakképzés európai dimenziója, Kardos János; 2010.

Olaszország: „Együtt”: három település egy iskoláért; Kovácsné Wagner Anikó; 2010.

Belgium: Oktatási hálózat – partnerségi munka; Kádárné Dr. Balla Anita; 2010.

A tanárok, az oktatók, valamint az oktatási és képzési intézményeket vezető szakemberekszakmai alap-, és továbbképzésének támogatása

Franciaország: Minőségfejlesztés az oktatásban, Baloghné Krajcsovicz Márta; 2008.

Spanyolország: Castilla-La Mancha innovatív oktatási projektjei, Dr. Komáromi László; 2008.

Németország: Az oktatás minőségének fejlesztése autonóm iskolákban külső és belső értékelés segítségével, Magyar Andrea; 2009.

Portugália: A minőség fejlesztését szolgáló iskolaértékelés, Dr. Molnár Erzsébet; 2010.

Portugália: Minőségbiztosítási mechanizmusok az iskolában, Rozmán Éva; 2010.

Németország: Kulcskompetenciák elsajátítása a tanárképzésben, Békési Tamás; 2010.

Németország: Kulcskompetenciák elsajátítása a tanárképzésben, Dr. Szőkéné Dr. Pintér Márta; 2010

Finnország: A tanári hivatás és a tanárképzés Finnországban, Kálmán Orsolya; 2008.

Egyesült Királyság: Folyamatos szakmai továbbképzés, Major Éva; 2008.

Spanyolország: Folyamatos tanárképzés: az oktatás minőségének javítása, Dr. Varga ászló; 2010.

Belgium: Tanárok és oktatók vállalkozói kompetenciáinak fejlesztése, Klucsai Barna; 2011.

Észtország: A mentorálási rendszer Észtországban, kezdő tanárok támogatási módjai, Wintsche Gergely; 2011.

Svédország: A vezetés tanulása, Varsóci Károly; 2008.

Németország: A közoktatási intézmények autonómiájának kérdései, Faragó Lívia; 2011.

A kulcskompetenciák elsajátításának támogatása a teljes oktatási és képzési rendszerben

Svédország: Elkötelezett és inspiráló matematika tanítás, Csiszár Katalin; 2010.

Spanyolország: Az idegennyelv-oktatás fejlesztése, Császár Anikó; 2008.

Hollandia: Idegennyelv-oktatás, Dr. Simig László; 2008.

Portugália: Kisgyermekkori nyelvoktatás, Láng Katalin; 2008.

Görögország: Idegennyelv-tanítás és tanulás az általános és a középiskolában, valamint a felsőoktatásban, Illés Gabriella; 2009.

Lengyelország: Idegenyelv-tanítás Sziléziában, Szántóné Benkő Judit; 2009.

Franciaország: A tartalom alapú nyelvoktatás, Bereczkiné Zaluszki Anna; 2010.

Ciprus: Hatékony idegennyelv-tanítás az általános iskolában, Dr. Mokbelné Bacsa Éva; 2010.

Csehország: Idegennyelv-oktatás, Krajcsovicz Ágnes; 2010.

Csehország: Idegennyelv-oktatás, Némethné Dr. Pallay Szilvia; 2010.

Lettország: A kissebbségi oktatás támogatása, Rékási Ildikó; 2010.

Spanyolország: A nyelvtanulás fejlesztésének innovatív módszerei, Spiesz Tamás; 2010.

Törökország: Új megközelítések az idegyennyelv-tanulásban és tanításban, Lipnickiné Szatmári Jolán; 2010.

Spanyolország: Egy többnyelvű társadalom felé Andalúziában, Dr. Jusztinné Szekszárdi Ildikó; 2011.

Franciaország: Idegennyelv-tanítás és tanulás, Mátételkiné Dr. Holló Magdolna; 2011.

Észtország: Az idegen nyelv tanításának útjai, lehetőségei, módszerei, Pál Ildikó; 2011.

Belgium: IKT készségek, Busznyák János; 2008.

Spanyolország: Információs és kommunikációs technológiák az oktatásban, Fazekas Katalin; 2008.

Norvégia: Új tanulási módok, az IKT eszközök használata, Tolnai Lászlóné; 2008.

Spanyolország: IKT eszközök használata a tanulásban, Dr. Jarosievitz Beáta; 2009.

Egyesült Királyság: Az e-learning innovatív használata az egész életen át tartó tanulásban, Major Éva; 2010.

Olaszország: Az IKT eszközök használata a formális, a nem formális és az informális tanulásban és képzésben, Tolnai Lászlóné; 2010.

Egyesült Királyság: IKT alkalmazása kisiskolás korban, Orczán László Zsolt; 2010.

Spanyolország: Tanítási technikák fejlesztése az IKT eszközök segítségével, Máté Zoltán; 2011.

Norvégia: Fiatal vállalkozók a sarkkörön, Dr. Farkasné Soós Gabriella; 2008.

Írország: A vállalkozó készség tanítása és támogatása, Pótáriné Dr. Hojcsi Zsuzsanna; 2009.

Svédország: Vállalkozó szellem és kreativitás a tantervben, Harmincz Tímea; 2010.

Olaszország: A vállalkozó készségek támogatása és tanítása, Münnich Zsófia; 2010.

Olaszország: Az iskola - munka átmenet: egy esély a tanulóknak és a vállalkozóknak, Molitorisz Anikó; 2011.

Egyesült Királyság: Válasz a sürgető környezetvédelmi kérdésekre, Gemesi Zoltan; 2008.

Észtország: Környezeti nevelés Észtországban, Lénárt András; 2008.

Csehország: Mesél a táj, Dr. Gálné Horváth Ildikó; 2008.

Egyesült Királyság: Leckék a természetből: a tantermen kívüli tanulás és a fenntartható fejlődés, Lohász Cecília; 2010.

Franciaország: A tantervbe épített környezeti oktatás, Dr. Gémesi Zoltán; 2011.

Franciaország: Állami/magán partnerség és fenntartható fejlődés, Szittnerné Gudor Mária; 2011.

Egyesült Királyság: A fiatalok fejlesztését szolgáló tanterv, tanulási és tanítási folyamatok, Enyedei Emese; 2011.

Egyesült Királyság: A természettudományos tárgyak élvezetes tanításának ösztönzése, Borzsák István; 2008.

A társadalmi integráció és a nemek közötti egyenlőség támogatása az oktatásban és a képzésben, beleértve a migránsok integrációját is

Portugália: Oktatás és képzés: alternatív utak a teljesítmény felé, Perényi Petra; 2008.

Törökország: Vissza az iskolába, Farkas Éva; 2011.

Németország: Integrációs modellek és a hátrányos helyzetű és speciális nevelési igényű tanulók a német iskolarendszerben, Réthey-Prikkel Brigitta; 2008.

Egyesült Királyság: A hátrányos helyzetű, alacsony képzettségű vidéki emberek oktatása és képzése, Tauszig Judit; 2008.

Egyesült Királyság: Különbségek, faji egyenlőség és közösségi kohézió Leicester iskoláiban, Mészáros György; 2008.

Svédország: Sajátos nevelési igényű diákok és felnőtt tanulók támogatása, Debreczeni Zsuzsanna; 2009.

Franciaország: Az iskolai kudarcok elleni küzdelem a külvárosokban, Varró Gabriella; 2009.

Szlovénia: Az egész életen át tartó tanulás előnyei a sajátos igényű felnőttek és idősek számára, Józan Judit; 2010.

Írország: Inklúzió a közoktatásban, Kedl Márta; 2010.

Egyesült Királyság: A Londoni Művészeti Egyetem együttműködése közoktatási intézményekkel, főiskolákkal, Domonkos Zsófia; 2011.

Egyesült Királyság: A Londoni Művészeti Egyetem együttműködése közoktatási intézményekkel, főiskolákkal, Dr. Vargáné Csobán Katalin; 2011.

Stratégiák kialakítása az egész életen át tartó tanulásra és a mobilitásra

Németország: A mobilitás lehetősége az európai szakképzés terén, Wieland Erzsébet; 2008.

Svédország: Felnőttoktatás a regionális szintű növekedésért és fejlődésért, Arapovics Mária; 2008.

Németország: Az egész életen át tartó tanulás, mint regionális perspektíva Európa számára, Krajcsovicz Márta; 2008.

Belgium: Flamand kezdeményezések az egész életen át tartó tanulás népszerűsítése érdekében, Dr. Paál Zsuzsanna, 2009.

Írország: Egész életen át tartó pályatanácsadás, Csekei László; 2008.

Litvánia: Az egész életen át tartó tanácsadás rendszere Litvániában, Hajdú Endre; 2009.

Dánia/Svédország: Pályatanácsadás Oresund határmenti régióban, Kovács Zsuzsanna, 2010.

Franciaország: Digitális eszközök és stratégia a fiatalok személyre szabott pályaorientációjában, Gyöngyösi Katalin; 2011.

 

A Socrates / Arion programban részt vett oktatási szakértők beszámolói

Utolsó módosítás: .