Közösen segíteni a hátrányos helyzetű embereknek

2012 | Köznevelés | hátrányos helyzet, interkulturális tapasztalat, mobilitás | | intézmény

Címkék: Szóbeli szövegértés, szövegalkotás, Írásbeli szövegértés, szövegalkotás, Problémamegoldás, Kreatív gondolkodás, Személyes és társas készségek, Kooperatív megközelítés, Projektszerű megvalósítás, Játék, Csoportdinamika kialakítása

Az ACES Academy rendezvényt minden évben tavasszal rendezik az abban az évben záruló projektek képviselőinek, és ezen a rendezvényen választják ki és díjazzák az elmúlt év legjobb projektjeit is. ACES-land egy képzeletbeli ország, ami az összes partnerállam területét magába foglalja. A partnerországoknak, mint minden országnak, természetesen nagykövetei is vannak, akik az adott országot hivatalosan képviselik egy-egy rendezvényen, így a 2012 márciusában megrendezett ACES Academy idején is, ahol Magyarország nagykövete Szakács Eszter, a Pápai Gazdasági Szakképző Iskola és Kollégium 12.D osztályos tanulója lett. Esztert a rendezvényen részt vevő és erre a feladatra jelentkező magyar diákok közül sorsolással választották ki, így ő lehetett az a szerencsés, aki bemutatta a programot, ismertette iskolája projektjét, az elmúlt félév során végzett munkájukat és a partneriskolákkal tartott találkozók során végzett tevékenységeket a rendezvényen megjelenő szlovákiai magyar nagykövetnek.

Eszter és társai a Need help? We’re here! című projektjük keretében hátrányos helyzetű emberek életét ismerték meg, meglátogattak a csehországi Táborban egy roma integrációs központot, az ausztriai Linzben menekültek és idősek életével foglalkoztak, a pápai projekttalálkozón a mozgássérültek, vakok és gyengén látók helyi képviselőivel találkoztak, az osztrák és cseh partneriskolák tanulóival együtt karácsonyi ajándékot készítettek a kolontári kisiskolások számára, valamint felvették a kapcsolatot egy állatmenhellyel, amely számára gyűjtést szerveztek az iskolában. A találkozókon a közös önkéntes munka mellett alkalom nyílt városnézésre, barátkozásra, és természetesen az angol nyelv gyakorlására is, hiszen a program nem titkolt célja az is, amellett, hogy a partnerországok tanulói hasznos és fontos közös tevékenységeket végeznek, hogy megismerjék egymást, barátokra leljenek, és fejlődjön a nyelvtudásuk.

Az ACES (Academy of Central European Schools) 15 ország (Albánia, Ausztria, Bosznia Hercegovina, Bulgária, Horvátország, Csehország, Magyarország, Koszovó, Macedónia, Moldova, Montenegró, Románia, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia) iskoláinak, diákjainak és tanárainak együttműködése az osztrák ERSTE Alapítvány támogatásával, a szintén osztrák Interkulturelles Zentrum és a szlovák VČELÍ DOM közreműködésével. A hétköznapok nyelvén ez annyit jelent, hogy a fenti országok iskolái, az ott tanuló 12-17 éves diákok és az ott dolgozó tanárok támogatást nyerhetnek két vagy háromoldalú együttműködésekre az ACES program keretében. Fontos, hogy a projektek egy bizonyos, előre meghatározott témát érintsenek: ilyen volt 2011-ben az önkéntesség, 2012-ben pedig a médiaműveltség. A projektek megvalósítására a partnerek közösen pályáznak, a pályázatok benyújtásának határideje minden évben április végére esik.