Hét év eredményei - Határtalan élmény + hatás
Idén is várjuk az Eramus+ konferenciánIdőpont: 2021.09.15. 9:00-16:00
Helyszín: Danubius Hotel Helia (Budapest, Kárpát u. 62-64, 1133)
- Mit adott az Erasmus+ program a rendszeresen pályázó szervezeteknek?
- Milyen együttműködések valósultak meg az Erasmus+ támogató hálózatok és partnerszervezetek között?
A rendezvényen készült képeket itt tekinthetik meg.
Program
9:00-10:00 | Regisztráció |
10:00-10:40 | Köszöntők Schanda Tamás (Miniszterhelyettes, parlamenti és stratégiai államtitkár, Innovációs és Technológiai Minisztérium) Czibere Károly (Kuratóriumi elnök, Tempus Közalapítvány) Zupkó Gábor (Képviseletvezető, Európai Bizottság Magyarországi Képviselete) |
10:40-11:00 | Erasmus+ Nívódíj átadó |
11:00-11:30 | Kávészünet |
11:30-11:45 |
Mit adott az Erasmus+? - felvezető előadás Előadók: Verses István (Erasmus+ programigazgató, Tempus Közalapítvány) és Bokodi Szabolcs (Igazgató, Felsőoktatási Igazgatóság, Tempus Közalapítvány) |
11:45-12:45 |
Kerekasztal-beszélgetés az Erasmus+ hét évéről Kerekasztal-beszélgetés résztvevői: |
12:45-13:30 | Ebédszünet |
13:30-14:30 |
Párhuzamos szekciók 1.1. szekció: A nemzetköziesedés lépcsőfokai a felsőoktatási mobilitások tükrében Kerekasztal-beszélgetés résztvevői: Milyen változásokat hozott a felsőoktatási szektor életébe a 7 évvel ezelőtt indult Erasmus+ program és hogyan hatott az intézmények nemzetköziesítési törekvéseire? Mit profitál egy intézmény hosszú távon a hallgatói, oktatói és munkatársi mobilitásokból? Intézményi képviselők osztják meg saját tapasztalataikat a kerekasztal-beszélgetés keretében. 2. szekció: Erasmus+ nívódíjasok 1. Innovatív módszerek az oktatásban, avagy hogyan tarthatunk lépést a változó tudásiparral? Bemutatkoznak a 2020-as év Erasmus+ nívódíjas projektek megvalósítói. 1. Alföldi ASZC Galamb József Mezőgazdasági Technikum és Szakképző Iskola Az elmúlt 15 év során a mezőgazdaság alapvetően megváltozott, egyre inkább tudásintenzív ágazattá vált. A munkaerőpiac aktuális igényeihez megfelelő képzettségű munkaerőre van szükség, melyre a mezőgazdasági oktatásnak gyorsan kell reagálnia. Ezt az igényt figyelembe véve a Connecting VET Teachers to Agriculture 4.0 projekt kiemelt célja volt, hogy innovatív gyakorlatokat alkalmazó online, hálózatos együttműködésen alapuló és ingyenesen elérhető képzést hozzon létre a szakképzésben tanító tanárok részére. 2. Xántus János Két Tanítási Nyelvű Gimnázium A nemzetközi tapasztalatszerzésen és külföldi továbbképzéseken túl, szakmailag felfrissülve, többlettudással és kibővített kapcsolatrendszerrel tértek haza az intézmény mobilitási projektjében résztvevő pedagógusai a külföldi továbbképzésekről. A megszerzett ismereteket, valamint a gyakorlatban megtapasztalt és kipróbált újszerű óraszervezési és oktatási technikákat a mindennapi oktatói munkában is alkalmazni tudják.
Olyan Erasmus+ programban pályázó szervezetek és intézmények mutatkoznak be, amelyek több szektorban is sikeresen valósítottak meg projekteket. 1. Nemzetközi együttműködés a Kállósemjéni Diákokért és Ifjakért Egyesület életében A Kállóssemjéni Diákokért és Ifjakért Egyesület számos nemzetközi lehetőséggel (úgymint ifjúsági cserék, startégiai partnerségek vagy az Európai Szolidaritási Testület önkéntes programja) járul hozzá a helyi fiatalok nonformális oktatásához. Az Egyesület életében mérföldkőnek számít, hogy akkreditált ifjúsági szervezetté vált, illetve Erasmus+ tanártovábbképzést és ifjúságsegítők számára szemináriumot szervezett. 2. Az Élményakadémia útja - a szárnypróbálgatástól a tudásátadásig A 2005-ben megalakult Élményakadémia Közhasznú Egyesület jövőképe egy nyitott, sokszínű és elfogadó társadalomról szól. 15 év alatt számos nemzetközi tapasztalatot szereztek, melyek hozzájárultak ahhoz, hogy az Egyesület évi 200 tréninggel és 1000 elért fiatallal egyre jelentősebb szerepet tölt be a hazai ifjúsági munka terén. 4. szekció: Programprioritások mentén 1. Az Erasmus+ következő 7 évében nagy szerepet kapnak az előre meghatározott prioritások és azok támogatása. Ilyen a társadalmi befogadás, a digitalizáció, a társadalmi részvétel és a fenntarthatóság. Vannak olyan szervezetek, akik már az előző projektciklus alatt is sokat tettek ezen prioritások támogatásáért - ők mutatkoznak be ebben a szekcióban. 1. Erasmus+ mint a szakmai innováció katalizátora A Szabó Lőrinc Kéttannyelvű Általános Iskola és Gimnázium 2015 óta 130 nemzetközi mobilitási programban vett részt, amelyek sokszínűséget, innovációt és kreatív ötleteket eredményezett az oktatásban és az iskola életében. 2. „Kézen Fogva Erasmus” - Az Erasmus program szerepe a hazai fogyatékosságügy fejlesztésében a Kézenfogva Alapítvány közreműködésével A hazai fogyatékosságügy európai intergrációjával foglalkozó Kézenfogva Alapítvány 2000 óta vesz részt nemzetközi projektekben. Mára számos nemzetközi jó gyakorlatot adaptáltak munkásságukban, 2015-ben pedig elnyerték a Nemzetközi Együttműködési Kultúráért Díjat.
5. szekció: Bemutatkoznak az Erasmus+ program partnerei 1. Az eTwinning Magyarország és a School Education Gateway munkatársai mutatják be hogyan támogatják hálózataik az Erasmus+ programot. |
14:30-14:45 | Szünet |
14:45-16:00 |
Párhuzamos szekciók 2.1. szekció: A nemzetköziesedés lépcsőfokai a felsőoktatási stratégiai partnerségi projektek tükrében Kerekasztal-beszélgetés résztvevői: Olyan innovatív felsőoktatási Erasmus+ projektek mutatkoznak be, melyek meghatározóak voltak a felsőoktatási intézmények nemzetköziesedési stratégiájának megvalósulásában, és olyan hosszútávú nemzetközi együttműködéseket eredményeztek, melyek mára meghatározó szerepet játszanak az intézmények életében. Intézményi képviselők osztják meg saját tapasztalataikat kerekasztal-beszélgetés keretében. 2. szekció: Erasmus+ nívódíjasok 2. Szemléletformálás környezetünk fenntarthatósága érdekében. Bemutatkoznak a 2020-as év Erasmus+ nívódíjas projektek megvalósítói. 1. Vidéken Jó! Alapítvány Globális szintű, komplex problémákra egy ifjúsági csere keretében is lehet megoldásokat keresni és adni. Ezt bizonyítja a Vidéken Jó! Alapítvány Less Food Loss című nívódíjas projektje, amely az élelmiszerpazarlás kihívásaira keresett választ. 2. Magyar Máltai Szeretetszolgálat Óbudai Technikum és Szakképző Iskola A vendéglátás egy olyan terület, melynek működése számos környezetkárosító hatással jár, s ezek mérséklése közös feladat. A Magyar Máltai Szeretetszolgálat Óbudai Technikum és Szakképző Iskola ezt szem előtt tartva határozta meg a Zöld út a vendéglátásba 2 - A fenntarthatóság a gyakorlatban című projekt fő céljaként a fenntarthatóság és a vállalati társadalmi felelősségvállalás (CSR) elveinek tudatosítását.
Olyan szervezetek és intézmények mutatkoznak be, amelyek Erasmus+ munkásságuk során azonosítottak egy-egy problémát, majd ennek megoldására alapozták a projektéletüket. 1. EgyüttHató Közösségépítő Egyesület Az Együttható Egyesület alapértéke a szolidaritás, 2014 óta különös hangsúlyt fektetünk a társadalmi befogadásra Erasmus+ projektekben is. Előadásunk ennek az útnak az eredményeiről és nehézségeiről szól. 2. Control Filmstúdió A Control Stúdió Egyesület közösségfejlesztő színházi eseményeket szervez Európa vidéki kistelepülésein. Céljuk, hogy utcaszínház és szabadtéri színház terén hiánypótló tudást hozzanak létre. A nemzetközi projekteknek köszönhetően bővültek az egyesület nemzetközi kapcsolatai, valamint vidékjáró színházi hálózat kialakulását segítette elő. 4. szekció: Programprioritások mentén 2. Az Erasmus+ következő 7 évében nagy szerepet kapnak az előre meghatározott prioritások és azok támogatása. Ilyen a társadalmi befogadás, a digitalizáció, a társadalmi részvétel és a fenntarthatóság. Vannak olyan szervezetek, akik már az előző projektciklus alatt is sokat tettek ezen prioritások támogatásáért - ők mutatkoznak be ebben a szekcióban. 1. Budapest Gazdasági Egyetem - Közös ügyünk a fenntarthatóság: Innovatív fenntarthatósági megoldások az oktatásban A BGE 2014 óta vesz részt Erasmus+ stratégiai partnerségi együttműködésekben, legfőbb célkitűzéseik között szerepel a fenntarthatósági fejlődés megalapozása az egyetem életében és a nemzetköziesítés erősítése intézményi szinten. 2. Nemzetközi kapcsolatok a Szegedi SZC Krúdy Gyula Szakképző Iskolában - nemzetköziesedés, hálózatépítés az elmúlt hét év tükrében A Szegedi SZC Krúdy Gyula Szakképző Iskola több mint 25 éve vesz részt nemzetközi projektekben. A mobilitási projektek célja, hogy olyan nemzetközi szakmai gyakorlati lehetőséget biztosítson a diákok számára, amelyet később a munkaerőpiacon kamatoztatni tudnak. A külföldi szakmai gyakorlat lehetősége vonzóbbá tette az iskola profilját, a mobilitási projektek sikerességét pedig az is mutatja, hogy egyre több diák és tanár vesz részt külföldi tanulmányúton. 5. szekció: Bemutatkoznak az Erasmus+ program partnerei 2. Szakképzés és felnőttkori tanulásprojektek a Nemzeti Szakképzési és Felnöttképzési Hivatalban A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal által koordinált projektek (EPALE Nemzeti Támogató Szolgálat, EUROGUIDANCE Nemzeti Koordinációs Pont, EQAVET Nemzeti Referenciapont, A Felnőttkori Tanulás Cselekvési Tervének Nemzeti Koordinációja) és az EKKR Nemzeti Koordinációs Pont munkatársai mutatják be hogyan támogatják hálózataik az Erasmus+ programot. |
Utolsó módosítás: 2021.09.21.
HIBA
Kérjük, töltse ki a kötelező mezőket.
HIBA
Az e-mail cím formátuma nem megfelelő. Kérjük, hogy a mezőbe csak egy e-mail címet írjon, és regisztrációja elküldése előtt győződjön meg róla, hogy a formátum helyes.
HIBA
Ezzel az e-mail címmel már regisztrált rendezvényünkre. A jelentkezés elfogadásáról néhány napon belül e-mailben értesítjük.
Rendszerünk rögzítette a regisztrációját, melynek elfogadásáról néhány napon belül e-mailben értesítjük.
Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön a Tempus Közalapítvány legfrissebb híreiről, rendezvényeiről, kiadványairól és a legfontosabb pályázati információkról!
Üdvözlettel,
Tempus Közalapítvány