AZ ERASMUS+ AJTÓKAT NYIT – KONFERENCIA AZ INKLÚZIÓ JEGYÉBEN

Idén is várjuk az Eramus+ konferencián!

Időpont: 2022.06.01. 9:00-16:15
Helyszín: Danubius Hotel Helia (1133 Budapest, Kárpát u. 62-64.)

Az Erasmus+ program egyik legfőbb célkitűzése a társadalmi befogadás erősítése, amely az idei konferenciánk fókusza is, ahol kiemelkedő, jó példaként szolgáló projektek mutatkoznak be.

A konferencia résztvevői felfedezhetik az idei év nívódíjas Erasmus+ projektjeit is. Nyelvtanulást segítő applikáció, a diákok mentális egészségéhez hozzájáruló program, a mezőgazdaság fenntarthatóvá tétele – ez csak néhány példa az izgalmas és hasznos témákat feldolgozó kezdeményezések közül.

A projektek mellett a Tempus Közalapítvány partnereivel is megismerkedhetnek az érdeklődők.

A rendezvényre a köznevelés, a szakképzés, a felnőtt tanulás, az ifjúság és a felsőoktatás területének képviselőit várjuk.

Program

9:00-10:00 Regisztráció
10:00-10:40 Köszöntők
(Felkérés alatt)
10:40-11:15 Erasmus+ Nívódíj átadó
11:15-11:45 Kávészünet
11:45-12:00 Felvezető előadás az Erasmus+ programról
Előadó: Verses István (Erasmus+ programigazgató, Tempus Közalapítvány) 
12:00-13:00

Kerekasztal-beszélgetés az Erasmus+ 35. évfordulója jegyében
(Felkérés alatt)

Változatos karrierutakat bejáró példaértékű Erasmus-résztvevők mutatják meg a program szépségeit, sokszínűségét, pozitív hatásait az ember életére. Az Erasmus35 arcai egy interaktív kerekasztal-beszélgetés keretében osztják meg személyes élményeiket, inspiráló történeteiket. A közönséget is játékra invitáljuk: ezúttal nem kérjük, hogy kapcsolják ki a telefonjaikat, épp ellenkezőleg! 

13:00-14:00 Ebédszünet

14:00-15:00

Párhuzamos szekciók 1.

1. szekció: Erasmus+ nívódíjasok 1.
Bemutatkoznak a 2022-es év Erasmus+ nívódíjas projektek megvalósítói a felnőtt tanulási szektorból.

  1. Antener Oktatásszervező Kft.
    Trénerek Európában
    Előadó: Piroska Tímea, ügyvezető, tréner, coach
    Junior és szenior trénerek gyűjtöttek jó gyakorlatokat és tapasztalatokat külföldi szervezetektől. Ennek hatására nemcsak a trénerek kompetenciái fejlődtek, a szervezet is innovatív módszerekkel gazdagodott. A projekt keretein belül egy módszertani kézikönyv is készült közel 100 feladattal.
  2. Itt és Most Egyesület
    Empowering Teachers with Technology – Nyelvtanárok a digitális világban
    Előadó: Müller Helga, projektmenedzser
    Az együttműködés keretein belül egy olyan alkalmazást hoztak létre, amely összeköti az online térben a nyelvoktatókat és diákjaikat. A Nexus alkalmazás lehetővé teszi, hogy a tanárok figyelemmel kövessék diákjaik fejlődését, személyre szabott feladatokat adjanak nekik és motiválják őket a fizikai távolság ellenére is.

2. szekció: Erasmus+ nívódíjasok 2.
Bemutatkoznak a 2022-es év Erasmus+ nívódíjas projektek megvalósítói a köznevelési szektorból.

  1. ELTE Radnóti Miklós Gyakorló Általános Iskola és Gyakorló Gimnázium
    Mindenhol tanulunk - Tanítási stratégiák és színterek lokális és globális világunkban
    Előadó: J. Tóth Judit, projektkoordinátor
    A MinTA projekt célja az volt, hogy az iskola tanárai megismerjék más európai országok gondolkodásmódját, iskola-kultúráját, illetve segítsék diákjaik tudatos európai polgárrá válását. Az intézmény a pedagógiai programjában vállalja az autizmus spektrumzavarral élő diákok tanítását, képzését is. E sajátos pedagógiai területnek fejlesztése érdekében választották az inklúzióval és integrációval, az SNI-s diákokkal, a pozitív pszichológiával, illetve a coaching módszereivel foglalkozó képzéseket.
  2. Bajai III. Béla Gimnázium
    healTH AT School (THATS)- Egészséges életmód az iskolában
    Előadó: Páli Noémi, intézményvezető-helyettes, pályázati koordinátor
    A Bajai III. Béla Gimnázium három partnerével együtt valósította meg a healTH AT School (THATS) projektet, amely során az egészséges életmód témáját járták körül a legtágabb értelemben – beleértve a testi és lelki egészséget, kiemelten kezelve az iskolai zaklatás (bullying) elleni küzdelmet, de nagy hangsúlyt fektettek a környezeti fenntarthatóságra is. A projekt során több termék is született, mint az Egészség Program online elektronikus könyve, illetve a bullying témakörében a partnerekkel közösen készített kisfilm.

3. szekció: Erasmus+ nívódíjasok 3.
Bemutatkoznak a 2022-es év Erasmus+ nívódíjas projektek megvalósítói a szakképzési szektorból.

  1. Déli ASZC Jánoshalmi Mezőgazdasági Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium
    Fenntarthatóság és technikai innováció az állattartásban
    Előadók: Stadler Mónika, igazgatóhelyettes és Sári Éva, tanár, felnőttképzés vezető
    Diákok és tanárok fedezték fel a fenntartható állattartás módszereit a környezetbarát takarmányozástól kezdve a fejőroboton át egészen az okosistállóig. A projektben kevesebb lehetőséggel rendelkező diákok is részt vettek; a külföldi tapasztalatok szakmai fejlődésükhöz és magabiztosságuk, önállóságuk erősödéséhez egyaránt hozzájárult.
  2. ÉK Egyesület
    Illustrative Multilingual Dictionary for Architects, Builders & Construction Workers - Képes többnyelvű szótár építészeknek, építkezőknek és kivitelezőknek
    Előadó: Palotás Gábor, alelnök, projektkoordinátor
    Az ÉK Egyesület 8 európai partnerével egy képes, többnyelvű szótárt hozott létre építészek számára, az ARCHIDICT-et. A szótár hanganyagokkal és interakciós lehetőségekkel segíti az egyes tématerületek részletes megismerését, miközben a tanulók, szakemberek, vagyis a felhasználók innovatív gyakorlatokkal fejleszthetik tudásukat. A partnerség a mai napig aktív annak érdekében, hogy rendszeres korrekciókkal és frissítésekkel fejlesszék a szakmai anyagokat, elsődlegesen a szótár tartalmát, beleértve úgy a képi anyagot, mint a 9 nyelven rendelkezésre álló szóanyagot.

4. szekció: Az ifjúsági terület jó példái
Olyan projektek mutatkoznak be, amelyek terjesztésre érdemesként vagy bizottsági jó példaként kiemelkedők az ifjúsági szektorban.

  1. Pro Progressione Kulturális Nonprofit Közhasznú Kft
    Academy for Actors of Social Change – A társadalmi változás akadémiája
    Előadó: Petrányi Barna ügyvezető és Lőrincz Adrienn kulturális menedzser
    A projekt kevesebb lehetőséggel rendelkező fiatalokkal foglalkozó ifjúságsegítő szakemberek szakmai fejlődését támogatta. A képzés során a résztvevők a szociálisan elkötelezett művészetek különböző, az ifjúságsegítői praxisban eredményesen alkalmazható módszertanaival ismerkedtek meg. A szervezet célja a szociálisan elkötelezett művészetek hálózatának bővítése, elősegítve, hogy a hasonló érdeklődésű szakemberek ne csupán saját közösségükben érjenek el társadalmi változást, de határokon átnyúló együttműködéseket is ki tudjanak alakítani.
  2. Magyar Zsonglőr Egyesület
    Circus pedagogy for youth workers –Cirkusszal a világot
    Előadó: Kajos Rebeka Dóra, projektmenedzser
    A szociális cirkusz kiváló módszer többek között az önbizalom növelésére, az állóképesség, a társas készségek fejlesztésére, de még tanulási nehézségek esetén is alkalmazható. A Circus pedagogy for youth workers projekt célja az volt, hogy minél szélesebb körben elérhetővé váljon ez az egyedi és hiánypótló módszer. Az egyhetes program végén minden résztvevő a hazai célcsoportjához igazított foglalkozástervet hozott létre, hogy a projekten tanultak fenntarthatósága biztosított legyen.

5. szekció: Bemutatkoznak az Erasmus+ program partnerhálózatai

  • Előadók: Vedovatti Anildo, projekt koordinátor, Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal és Balogh Edit, EQF-NCP szakmai vezető, Oktatási Hivatal
    A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal által koordinált projektek (EPALE Nemzeti Támogató Szolgálat, EUROGUIDANCE Nemzeti Koordinációs Pont, EQAVET Nemzeti Referenciapont, A Felnőttkori Tanulás Cselekvési Tervének Nemzeti Koordinációja) és az EKKR Nemzeti Koordinációs Pont munkatársai mutatják be hogyan támogatják hálózataik az Erasmus+ programot és a társadalmi befogadást.

6. szekcióInklúzió a felsőoktatási partnerségi projektekben
Műhelymunka során, sikeres projektmegvalósítók szemszögéből vizsgáljuk meg a döntéshozatalból és lehetőségekből kihagyott egyének, illetve csoportok bevonását a felsőoktatási partnerségi projektekbe.

  1. Transzlingualizmus az egyenlőségért: Romani nyelvhasználat az iskolákban
    Előadó: Dr. Heltai János Imre, egyetemi docens Károli Gáspár Református Egyetem, Magyar Nyelv-, Irodalom- és Kultúratudományi Intézet és Magyar Nyelvtudományi Tanszék
  2. Női vállalkozói kompetenciák interaktív és mentoráláson alapuló fejlesztése
    Előadó: Oborni Katalin, vezető projektmenedzser – HÉTFA Kutatóintézet,
    szakértő résztvevő – iFEMPOWER projekt
15:00-15:15 Szünet

15:15-16:15

Párhuzamos szekciók 2. 

1. szekció: Társadalmi befogadás az Erasmus+ felnőtt tanulási projektjeiben

  1. Esély a Mosolyra – nemzetközi stratégiai tervezés a társadalmi befogadás elősegítésére
    Előadó: Dajka Ágnes, projektkoordinátor, Esély a Mosolyra Alapítvány
    Az Esély a Mosolyra Alapítvány az alapítási okiratával és a kedvezményezett fogyatékos személyek igényeivel összhangban a nemzetköziesítési stratégia fejlesztést tűzte ki célul. E hosszú távú, és apró lépésekben megvalósítható közös igény első mérföldkövét a bemutatásra kerülő projekt támogatása és megvalósítása adta.
  2. L’amore non basta! A szeretet nem elég! - autista és más fejlődési zavarral élő gyermekeket nevelő szülők szakmai támogatása
    Előadó: Szilvás Zsuzsanna, vezető, Mars Autistákért Alapítvány
    A szervezet alaptézise, hogy a fogyatékossággal élő emberek inklúziójának nem egy párhuzamos világ megteremtésével kell megvalósulnia, hanem azáltal, hogy biztosítjuk nekik ugyanazokat a lehetőségeket az élet minden területén (oktatás, mozi, színház, munka világa stb.), mint bárki másnak. A Mars Autistákért Alapítvány azért vágott bele projektjébe, hogy felmérje, más országokban hogyan segítik a családokat, és melyek azok az eszközök, amelyek a legkönnyebben adaptálhatóak az itthoni eszköztárba. Ennek eredményeképpen megismerték a különféle figyelemfelhívó kampányok módszertanát és ezek hatásait.

2. szekció: Társadalmi befogadás az Erasmus+ köznevelési projektjeiben

  1. A School for All - Mindenki Iskolája
    Előadók: Bakkai Melinda intézményvezető-helyettes és Csürke Gyöngyvér intézményi Erasmus+ koordinátor, Dr. Mező Ferenc Általános Iskola
    Az inkluzív szemlélet már régóta része az intézmény oktatási programjának, a 2019-es pályázatban is ez a téma került reflektorfénybe, hiszen az elmúlt évek során egyre több olyan diák van az iskolában, akik a magyart, mint idegen nyelvet tanulják, illetve a Pedagógiai Program kiemelten kezeli a különböző tanulási nehézséggel küzdők inkluzív oktatását-nevelését. A projekt hosszú távú hatásaként a teljes szemléletváltást tűzték ki célul a pedagógia munkájukban, illetve az egész tantestületre és annak szűkebb-tágabb környezetére való hatásgyakorlást.
  2. KÉP – Komplex érzékenyítő program megosztása és adaptálása a közép-európai régióban – társadalmi szemléletformálás és hatása többségi óvodákban, iskolákban
    Előadó: Kéri Bianka, programkoordinátor, Kézenfogva Összefogás a Fogyatékosokért Alapítvány
    A KÉP projekt a társadalmi szemléletformáló komplex program megismertetését, adaptálását és bevezetését tűzte ki célul a partnerszervezetek intézményeiben és szűkebb közösségeikben. A program legfontosabb elemei közé tartozott egy pedagógus továbbképzés, egy fogyatékossági témahét megtartása a képzésen részt vevő pedagógusok csoportjaiban, közös aktivitás kezdeményezése a fogyatékos és nem fogyatékos gyermekek között, valamint játék-, és élménynap szervezése. Ezen kívül, számos hasznos gyakorlati útmutatót, gyakorlatgyűjteményt és módszertani segédanyag elemet dolgoztak ki a projekt során.

3. szekció: Társadalmi befogadás az Erasmus+ szakképzési projektjeiben

  1. A foglalkoztatási szervezet szerepe a fiatalok munkaerőpiaci integrációjának támogatásában
    Előadó: Ruzsa Alexandra szakügyintéző , Békés Megyei Kormányhivatal
    A Békés Megyei Kormányhivatal által vezetett hazai konzorciumnak feladatköréből adódóan kiemelt célja a megye foglalkoztatási szintjének növelése, a munkanélküliek minél rövidebb időn belüli munkába helyezése. A projekt során olyan nemzetközi gyakorlatokat sajátítottak el, melyek segítik az a fiatalok munkanélkülivé válásának megelőzését és a munkanélküliségük kezelését.
  2. Szakmai kompetenciák fejlesztése munkatapasztalat megszerzésével
    Előadó: Kisné Rózsa Ibolya, igazgató, Közép-magyarországi ASzC Toldi Miklós Élelmiszeripari Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium, Tóth Judit Emma, nemzetközi koordinátor, Közép-magyarországi Agrárszakképzési Centrum
    A projektben német cégek által szervezett szakmai képzéseken vehettek részt a hallgatók. A 4-6 hetes képzés során fejleszthették nyelvi, szociális és szakmai készségeiket, és ez segítette őket abban, hogy felkészültebbek legyenek a munkaerőpiacra való belépésre. Az esélyegyenlőségre kiemelt hangsúlyt helyezvén, sikerült bevonni az állami gondoskodásból származó, árva vagy félárva tanulókat, akiknek egy része sajátos nevelési igényű. Az intézmény életében kiemelten fontos, hogy a program nagy motivációt jelentsen az iskolaelhagyás és a lemorzsolódás elkerülésében. Az elért eredményekért, idén Szakképzési Kiválósági Díjra jelölték a projektet.

4. szekció: Társadalmi befogadás az Erasmus+ ifjúsági projektjeiben

  1. Sporton keresztüli nevelés a társadalmi befogadásért
    Előadó: Garamvölgyi Bence, elnök, Budapesti Egyesület a Nemzetközi Sportért
    A hátrányos helyzetű csoportok társadalmi integrációjának egyik fontos eszköze a sport. A Budapesti Egyesület a Nemzetközi Sportért (Budapest Association for International Sports) megalakulásától kezdve használja a sportban rejlő esélyteremtési és nevelési potenciált különböző hátterű társadalmi csoportok bevonása és összekapcsolása érdekében. A Sport for Inclusion (SPIN) ifjúsági csere projekt célcsoportjai olyan fiatalok voltak, akik nem mindennap találkoznak fogyatékkal élő, hasonló korú társaikkal. A sporton keresztüli nevelés eszközével a nemzetközi résztvevők megismerhették a fogyatékkal élők mindennapi kihívásait és együtt alkottak mindenki számára élvezhető, inkluzív játékokat.
  2. Szolidaritás és szemléletformálás az ifjúsági munkában – a Here We Are csoport története
    Előadó: Szentpétery Elemér, elnök, Együttható Egyesület
    Az Együttható Egyesület civil szervezetként 2010 óta végez ifjúsági és szociális munkát. Tevékenységében fontos szerepet kap a társadalmi befogadás erősítése: a társadalmi szolidaritás értékét szem előtt tartva ingyenes szolgáltatásokat nyújt, és igyekszik azokat hozzáférhetővé tenni. Az előadás során a résztvevők a fogyatékos és nem fogyatékos fiatalok által alapított Here We Are csoport történetét ismerhetik meg, amely 2017 óta több sikeres, nemzetközi díjakkal kitüntetett Erasmus+ projektet valósított meg.

5. szekció: 2022 - Az Ifjúság Európai Éve hazánkban

  • Előadók: Kovács Péter, elnök, Nemzeti Ifjúsági Tanács és Faragó Dóra, magyarországi koordinátor, Ifjúság Európai Éve
    Az Ifjúság Európai Évének meghirdetésével az Európai Unió négy fő célkitűzést fogalmazott meg a fiatalokkal kapcsolatban: a zöld és a digitális átállás kínálta lehetőségek hangsúlyozása; a fiatalok segítése abban, hogy tevékeny és elkötelezett polgárokká váljanak; a számukra elérhető lehetőségek népszerűsítése, illetve az ifjúsági perspektíva beépítése az Unió szakpolitikáiba. Magyarországon a Nemzeti Ifjúsági Tanács koordinálja az tematikus év tevékenységeit, amelyeket az előadók a szekció során részletesen bemutatnak.

 A regisztráció határideje: 2022. május 26., éjfél


REGISZTRÁCIÓ

A regisztrációval hozzájárul, hogy Önről, mint Résztvevőről a rendezvény alkalmával képi, videó- és hangfelvételek készüljenek, amelyek kapcsán a Tempus Közalapítvány a Résztvevő tekintetében térben, időben, és felhasználási módban korlátlan, átruházható felhasználási jogosultságot szerez. A Tempus Közalapítvány a Résztvevő relációjában korlátozás nélkül jogosult a megjelenítés hasznosítására, felhasználására, többszörözésére, közzétételére, átdolgozására, nyilvánosságra hozatalára, nyilvánossághoz közvetítésére anélkül, hogy a Résztvevő részére ezért bármilyen módon ellenszolgáltatást kellene nyújtania. Az előzőek szerinti megjelenítések kapcsán a Résztvevő semmilyen követeléssel nem élhet a Tempus Közalapítvánnyal, illetve a kifejezetten a Közalapítvány felkérésére dolgozó fotós, videós, vagy sajtómunkatársakkal szemben.


* - kötelező mezők

Intézmény*

Melyik szektorban dolgozik?*









Honnan hallott a rendezvényről?*









Melyik szekció előadáson szeretne részt venni? Párhuzamos szekciók 1. (14:00-15:00)*








Melyik szekció előadáson szeretne részt venni? Párhuzamos szekciók 2. (15:15-16:15)*







Hozzájárulok, hogy a Tempus Közalapítvány a rendezvényen rólam képfelvételt készítsen amelyek kapcsán térben, időben, és felhasználási módban korlátlan, átruházható felhasználási jogosultságot szerez.*


A rendezvény regisztrációval megismertem az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat, és hozzájárulok ahhoz, hogy a Tempus Közalapítvány a rendezvényen való részvételemhez megadott személyes adataimat az abban foglaltak szerint kezelje.*


Hozzájárulok ahhoz, hogy a Tempus Közalapítvány egyéb, a jelen rendezvény témájához hasonló eseményekről a megadott elérhetőségemre értesítést küldjön.



Kérjük, írja be az alábbi számot*

Utolsó módosítás: 2022.05.19.

HIBA

Kérjük, töltse ki a kötelező mezőket.


HIBA

Az e-mail cím formátuma nem megfelelő. Kérjük, hogy a mezőbe csak egy e-mail címet írjon, és regisztrációja elküldése előtt győződjön meg róla, hogy a formátum helyes.


HIBA

Ezzel az e-mail címmel már regisztrált rendezvényünkre. A jelentkezés elfogadásáról néhány napon belül e-mailben értesítjük.


Rendszerünk rögzítette a regisztrációját, melynek elfogadásáról néhány napon belül e-mailben értesítjük.

Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön a Tempus Közalapítvány legfrissebb híreiről, rendezvényeiről, kiadványairól és a legfontosabb pályázati információkról!

Üdvözlettel,
Tempus Közalapítvány