ALMA A FÁN – Fókuszban a korai iskolaelhagyás – műhelysorozat
A Tempus Közalapítvány délutáni szakmai rendezvénysorozata az iskolai lemorzsolódás megelőzésében és csökkentésében érintett szereplők számáraIdőpont: 2017.10.26. 15:00-18:00
Helyszín: Tempus Közalapítvány (1077 Budapest, Kéthly Anna tér 1., 6. emelet, Brüsszel terem)
Az évek óta népszerű Alma a fán pedagógus műhelysorozathoz kapcsolódva 2016-ban útjára indítottuk az Alma a fán – Fókuszban a korai iskolaelhagyás műhelysorozatot, újabb fórumot teremtve a pedagógusok, szülők, iskola- és munkaközösség-vezetők mellett minden olyan társterületi szakember számára is, akinek szerepe lehet az általános- és/vagy középiskolai lemorzsolódás csökkentésében. A délutáni, három órás klubrendezvények célja, hogy teret adjanak a párbeszédre és a közös tudásmegosztásra a lemorzsolódás arányának csökkentése és megelőzése kapcsán.
Téma: Kommunikációval a korai iskolaelhagyás elleni küzdelem támogatásáért
Célcsoport: iskolavezetők, pedagógusok, ifjúságvédelmi felelősök, pedagógiai szakszolgálatok, szociális és gyermekvédelmi intézmények szakemberei, iskola-egészségügyben dolgozók és civil szervezetek képviselői, illetve a témához kapcsolódó további szakemberek
Jelentkezés: A rendezvényen való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A maximális létszám: 60 fő, a jelentkezések elfogadása a regisztráció sorrendjében történik (túljelentkezés esetén ez alól kivételt jelenthet, ha egy intézményből aránytalanul sok jelentkező lenne).
Háttér: Napi szinten folyamatosan kommunikálunk mind online formában, mind személyesen, írott és kimondott szavakkal és metakommunikációval egyaránt. Ha mindeközben konfliktusok vesznek körül, intoleranciát mutatunk vagy élünk át, súlyos sérüléseket szerezhetünk vagy okozhatunk másoknak, akár a privát, akár a szakmai életünkben, így akár az iskolában is. A mai diákok még fokozottabban kitettek az agresszív, bántalmazó vagy kirekesztő kommunikációnak, mely gyakran az online térben történik. Ezért is fontos magunkba nézni, hogy mi felnőttként vajon milyen mintát mutatunk számukra. Iskolában tartásuk vagy lemorzsolódásuk múlhat akár azon is, hogy megtanuljanak megfelelően kommunikálni, segítséget kérni, ha konfliktusba kerültek, felismerni, hogy esetleg bántalmazták őket, illetve megfelelően kiállni jogaikért és alkalmazni a demokratikus együttélés alapvető normáit.
A műhely célja, hogy megismertessen a résztvevőkkel olyan gyakorlatokat, ami kommunikációs szempontból segítheti a diákokat, valamint növelheti a tanárok és segítő szakemberek felkészültségét a diákokat érintő konfliktusos helyzetekben, történjen az akár szemtől szembe, vagy az on-line véleménynyilvánítás negatív formájában.
A műhelyről: A műhely keretében a Tempus Közalapítvány Tudásmenedzsment csoportjának munkatársai és a meghívott előadók és műhelyvezetők mutatják be, hogy a megfelelő kommunikáció hogyan segítheti vagy ronthatja a lemorzsolódással veszélyeztetett diákok esélyeit az iskolában.
Rövid előadások keretében ismerhetnek meg egy volt gyakorló tanárt, jelenleg közoktatási elemzőt, akinek külföldi tapasztalata az, hogy konfliktusos helyzetekre van kialakult szakmai protokoll, a tanárok ezt tanulják, betartják, a diákoknak modellként és tudatosan is átadják. Mellette az online gyűlöletbeszéd elleni mozgalom tagjai vonják be az emberi jogi nevelés fontosságáról szóló diskurzusba a résztvevőket, annak hatásáról az iskolai életre is.
Az előadásokat követően műhelymunkákon vehetnek részt. A műhelymunkák során megismerhetnek létező szakmai protokollokat, ami alapján pl. nehéz kommunikációs helyzeteket lehet kezelni, valamint olyan gyakorlatokat, melyek segítenek a diákoknak felismerni, ha gyűlöletbeszéd áldozatai vagy szemlélői és segítenek megtanulni kiállni a jogaikért.
A műhelymunkák egyikén a résztvevőknek alkalmuk nyílik a KAHOOT! applikáció használatára, így amennyiben szeretnének ebben a feladatban részt venni, kérjük, hogy előzetesen töltsék le ezt az applikációt okostelefonjukra.
Program
14:30-15:00 | Érkezés, regisztráció |
15:00-15:15 | Hangolás: interaktív játék formájában
Szabó Csilla, projektvezető, Tudásmenedzsment csoport, Tempus Közalapítvány |
15:15-15:30 | Attitűdök és kommunikációs normák a lemorzsolódás kutatások tükrében
Szegedi Eszter, csoportvezető, Tudásmenedzsment csoport, Tempus Közalapítvány |
15:30-15:45 | 5 lépés és 5 eredményes módszer, amelyet megtanulhatunk a brit pedagógusoktól, hogy sikeresek legyünk a tanulók viselkedésének szabályozásában
Békési Kálmán, közoktatási elemző, Oktatási Hivatal, Közoktatási Elemzések Főosztálya |
15:45-16:00 | Internetbiztonságban!? Nedeczky Lilla, elnök, No Hate Speech Mozgalom Jósa Balint, alelnök, No Hate Speech Mozgalom
Segédanyagok a gyűlöletbeszéd megértéséhez: |
16:00-16:15 | Szünet |
16:15-17:00 |
Párhuzamos műhelymunkák az előadások témájában Békési Kálmán, Oktatási Hivatal, Közoktatási Elemzések Főosztálya Nedeczky Lilla, Jósa Bálint, No Hate Speech Mozgalom |
17:00-17:10 | Szünet, teremcsere |
17:10-17:55 |
Párhuzamos műhelymunkák az előadások témájában Békési Kálmán, Oktatási Hivatal, Közoktatási Elemzések Főosztálya Nedeczky Lilla, Jósa Bálint, No Hate Speech Mozgalom |
17:55-18:00 | Zárszó, visszajelzés |
Jelentkezni legkésőbb október 25-ig, illetve a szabad helyek függvényében lehet az alábbi linken. A rendezvényre kb. 60 főt várunk, amint a regisztráltak száma eléri a 60 főt, a regisztrációt lezárjuk.
Az eseménnyel kapcsolatban Szabó Csilla projektvezetőnél érdeklődhet: csilla.szabo{kukac}tpf.hu
Utolsó módosítás: 2017.12.15.
HIBA
Kérjük, töltse ki a kötelező mezőket.
HIBA
Az e-mail cím formátuma nem megfelelő. Kérjük, hogy a mezőbe csak egy e-mail címet írjon, és regisztrációja elküldése előtt győződjön meg róla, hogy a formátum helyes.
HIBA
Ezzel az e-mail címmel már regisztrált rendezvényünkre. A jelentkezés elfogadásáról néhány napon belül e-mailben értesítjük.
Rendszerünk rögzítette a regisztrációját, melynek elfogadásáról néhány napon belül e-mailben értesítjük.
Üdvözlettel,
Tempus Közalapítvány