Problémaközpontú oktatás a vendéglátás-turisztika szakmacsoportban IKT-támogatással.

Közzétéve2014-04-22 18:26:22
ÖtletgazdaGárdai Nóra Gizella, --
Az előző pontban leírtakat kiegészítve a problémaközpontú (problémamegoldó - PBL) oktatást ismertetem az IKT eszközök támogatásával.
A PBL abban különbözik a többi probléma-központú oktatási módszertől, hogy a diákok a probléma megoldásához szükséges információk megtanulása előtt ismerkednek meg a problémával és nem az elsajátított tudás gyakorlása céljából kell különböző életszerű problémákat megoldaniuk.
A tanulási folyamat a probléma előzetes elemzésével kezdődik, amikor a tanulók meglévő tudásuk alapján ötleteket gyűjtenek (brainstorming) a probléma potenciális értelmezési lehetőségeire, illetve a megoldási módokra.
Ezután következik a tanulási cél megfogalmazása, információgyűjtés, az információk elemzése, a megoldáshoz szükséges információk kiválogatása, szintetizálása, a megoldás megalkotása és megfogalmazása, érvekkel alátámasztása. Az információgyűjtésen kívül mindezt a csoport tagjai közösen végzik, aminek következtében több, a hatékony csoportos munkához elengedhetetlen képességük, készségük fejlődik.
Egy konkrét példán keresztül bemutatva egy adott rendezvény választékának kialakítása, és annak teljes körű lebonyolítása a feladat. Ennek keretében a diákok a teljes marketingfolyamatot IKT eszközök segítségével valósítják meg (háttérinformációk keresése, elemzése, piackutatás, célcsoport meghatározás, termékkínálat meghatározása, dokumentálás, publikálás, archiválás stb.) miután elemzik a problémákat és kritikus pontokat az órán megismert vázlatokból és folyamatábrák segítségével.
A diákok értékelik a tanulótársaik által összeállított választékot is és egymás egyéb munkáit is. A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be