Nemzeti ünnepünk - március 15. Petőfi Sándor naplójából (Pest, 1848. március 17.)

Közzétéve2014-04-22 17:47:32
ÖtletgazdaTeplánszkiné Török Mónika,
4. osztályban történelmi olvasmányok segítségével ismerkednek meg a gyerekek a reformkorral, az 1848-as forradalommal és szabadságharccal.
Közeledett a március 15-i ünnep. Szerettem volna felkelteni a gyerekek érdeklődését a reformkor és a forradalom szereplőinek emberi nagysága és az események iránt. A tananyag: Részlet Petőfi Sándor naplójából (Pest, 1848. március 17.)
A téma feldolgozását ráhangoló játékkal kezdtük. Nekem Petőfi Sándorról az jut az eszembe...Majd megalakultak a csoportok. Spontán módon történt a szerveződés. A hozzá használt feladat a reformkor eddig tanult ismereteinek felelevenítését szolgálta. Széchenyi Ferenc, Lánchíd, Wesselényi Miklós, Nemzeti dal. Ezek közös ismérvei alapján rendeződtek egy csoportba. Négy csoport jött létre.
A négy csoport különböző formában járta körül a témát.
A napló részlet tanítói, majd tanulói elolvasása után kezdtük a feladatot. Az egyik csoport lexikon és szótárt használt, és az idegen fogalmakkal ismertette meg a többieket. A másik csoport feladatlapon dolgozott, és a márciusi ifjakkal ismerkedett. A harmadik: eseményeket rendezett sorba az olvasmány alapján. A negyedik képeket keresett a netről, és illusztrálta a többi csoport munkáját.

Az elkészült munkákat beszkenneltük, kiegészítettük a netről letöltött képekkel, és ebből készítettem egy bemutatót Power Point programmal.
A gyerekek összegezve láthatták munkájukat. A prezentáció bemutatása a következő irodalom órán történt.

A gyerekek elmondása szerint sokkal jobban élvezték az órát, több mindent meg tudtak jegyezni, nem volt unalmas számukra a munka. A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be