József Attila, az oktatás magyar Nostradamusa

Közzétéve2016-08-01 17:13:33
ÖtletgazdaGálik Zsófia,
A "József Attila, az oktatás magyar Nostradamusa" című projekt az első, országosan meghirdetett digitális témahét keretein belül került kidolgozásra és megvalósításra. A projekt elsődleges célja a digitális kompetenciák fejlesztése, valamint József Attila életének és műveinek megismertetése, ezzel előkészítve az április 11-i költészet napját is. Éppen ezért tettem a projektet minden korosztály számára nyitottnak, nem csak a kerettantervbe tanagyaként szereplő 12. évfolyam részére. A projekt tényleges megvalósítói: 10-11. évfolyam lett.

A tanulók összefoglaló képet kapnak József Attila életéről és főbb műveiről, miközben a különböző technikai eszközök segítségével fő célként a digitális kompetenciák fejlesztését célozzuk meg, valamint előkészítjük a költészet napját is. A projekt során prezi bemutatót láthatnak a téma előkészítéseként a költő életéről és műveiről, majd a guideathand alkalmazás segítségével felfedező útra indulnak a Ferencvárosba, József Attila gyermekkorának színhelyére. Az információkat feldolgozó szakaszban a diákokkal együtt forgatókönyvet készítünk a "TANEXT Irodalmi Atlasz" című videóhoz, mely egyben ismerteti József Attila fő műveit, valamint a digitális kompetenciafejlesztés jelentőségét. A videó a nagyközönség számára készül, mely egyszerre nyújt könnyed szórakozást, tanulást, tájékoztatást József Attiláról, valamint a digitális témahétre készült projekt megvalósulásának folyamatairól.(Ezért ez a projektzárón kerül levetítésre.) A videó elkészítése után rendszerező óraként a diákok a Google MyMaps és a learningapps segítségével önállóan készítenek a témához kapcsolódóan digitális tananyagokat, feladatokat. Ezeknek a feladatoknak a segítségével zajlik az ismétlés és az összefoglalás. A projektről és az ott készült munkákról, tapasztalatokról, élményekről a projektzáró és értékelő alkalmon kerül sor. A projekt előkészíti az április 11-i költészet napját is, jó alapot biztosít annak megértésére, a dátum értelmezésére, éppen ezért nyitott minden korosztály számára, nem csak kerettantervbe tananyagként szereplő 12. évfolyam részére. Ezen kívül pedig az idősebb korosztálynak áttekintő képet adhat a líra mint műfaj alakulásának folyamatáról, a fiatalabb évfolyamok számára pedig egy kis előretekintést biztosít a kezdetektől egészen a 20. századi líra fejlődéséhez. A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be