Digitális Kreatív Műhely

Közzétéve2018-08-17 14:30:11
ÖtletgazdaMorvainé Kovács Ibolya, Jakabfi Márta,
Projektünk célja a digitális eszközök kreatív felhasználása az alapfokú művészetoktatás kézműves tanóráin, a tanulók digitális, képző-és médiaművészeti kompetenciáinak, kreativitásának, logikus gondolkodásának, problémamegoldó képességének és társas kompetenciáinak fejlesztése a digitális történetmesélés segítségével. A tanórák segítik a tantervi követelmények - népi hagyományok, népművészet, népmesék iránti érdeklődés felkeltése, néprajzi ismeretek közvetítése, művészi kifejezőképesség fejlesztése - megvalósítását is. Művészeti-digitális projektünk során a diákok egy térbeli - pop-up - mesekönyv oldaltervét készítették el a Kiskondás c. magyar népmese alapján. A térbeli elemekhez szükséges színes felületeket textíliák és papírok scannelésével és nyomtatásával állították elő, majd erre rajzolták a háttereket és szereplőket. Az alkotás után a térbeliség segítségével élővé tettük a mesei jeleneteket: a Kiskondás szerepét egy vizuálisan programozható ozobot játszotta, melynek útját és mozgásait a tanulók kódolták, a jelenet tartalmának megfelelően. A projekt alatt a diákok felváltva fényképeztek és videóztak, majd végül egy videoszerkesztő segítségével a projektet bemutató kisfilmet készítettek. A projekt alatt Web 2.0-es alkalmazások (szófelhő WordArt, LearningApps tankockák, Pinterest, OpenBoard, Google Classroom, Youtube) és ingyenes szoftverek (PhotoScape, Movie Maker 2015) támogatták a tanulási és alkotási folyamatot. A projekt időtartama 10X45 perc. A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be