Nyomozás Erdélyben - krimijáték

Közzétéve2019-08-26 10:59:25
ÖtletgazdaHorváth Anita ? Horváthné Gyurisán Szabina,
A Dracul család mindennapjaiba csöppenünk a 19. század végén. Egy titokzatos kastély, családi viszonyok és titkok, örökség, végrendelet, haláleset és nyomozás. Újabb és újabb információk, baleset vagy gyilkosság, csupa izgalom és rejtély.

A projekt célja, hogy a diákok átéljék a krimi műfajának jellegzetességeit; nyomozóként derítsenek fel egy halálesetet, miközben szükségszerűen digitális környezetben alkalmazzák több tantárgy keretében megszerzett ismereteiket. (magyar nyelv és irodalom, komplex természettudomány - biológia, fizika, földrajz, kémia; élő idegen nyelv - angol, matematika, vizuális kultúra, pénzügyi és vállalkozási ismeretek, informatika (közismeret),
programozás (ágazati szakmai informatika))
A projektben résztvevő tanulók 9 és 10 évfolyamosok. Komoly tervező, szervező és előkészítő munkát követően (3 hét), a tanulók feladatra való előkészítése szintén három hetet vett igénybe (22×45 perc) melyet egy-egy témakörhöz, tantárgyhoz, eseményhez kapcsoltunk, úgy, hogy a tanulók ne tudják miért. A konkrét feladat megoldása egy hetet vett igénybe, ebből 25 tanóra az iskolában és körülbelül 5 óra iskolán kívüli önálló munka.
A projekt lezárását követően még 3-4 óra megbeszélés és a tanulók önálló kezdeményezésére utójáték is megvalósult.
A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be