YouTube Challenge

Közzétéve2020-07-16 13:28:23
ÖtletgazdaLőrincz Kati,
A "YouTube Challenge" projekt egy szabadon módosítható, diákok preferenciái szerint változtatható projektötlet.
Kiindulópontja, hogy kutatásaim alapján, a diákok 95%-a hallgatja - nézi a YouTube kínálta tartalmakat: zenét, tutorial videókat, oktató csatornákat, főző show-kat, szépségápolási videókat, játék-elemző és gamer videókat. Szerettem volna megmutatni, hogy a YouTube-on lévő digitális tartalmakat is lehet oktatási céllal használni és összekötni egyes tanulók saját érdeklődési körével, teret adva ezzel a differenciált tartalomnak.
A projekt három fő egységre bomlik:
1. BEMUTATÁS
o A csoport YouTube használati szokásainak felmérése (digitális állomások, csoportmunka - http://www.genially.com );
o YouTube Channel lista ismertetése YouTube Challenge - Channel List
o Bemutató órák és tevékenységek ( Mindfield - morális dilemmák; SCB Pottermore - melléknevek és főnévi szerkezetek)
2. CHALLENGE - saját ötletek, tevékenységek
o A tanulók a kedvenc csatornájuk bemutatása után (irányelvek szerint) a kiválasztott videó alapján saját PERFORMANCE-ot tartanak (a kötelező prezentáció nagyon sok diákot frusztrál, ezért a saját performance bemutatása az ötleteik és az általam adott eszköz-menüsor egyeztetésével születik meg).
o POSZTER készítése - hogyan tudnál minél nagyobb közönséget toborozni a csatornádnak?
o A poszter egyik sarkában egy kiválasztott video QR kódja, a másik sarkában a tanuló által készített online SZABADULÓSZOBA található. Ez nemcsak a projekt disszeminálására kiválóan alkalmas, hanem a helyettesítő kollegák munkájának könnyítésére is.
3. ÉRTÉKELÉS
o Poszter kiállítás és verseny
o ePortfolió megírása, projekt összegzése
o lino.it - exit slip
A projekt mindig aszerint alakul, hogy milyen készségeket kell az adott csoportnál jobban fejleszteni (esszéírás, menti-ben összegyűjtött ötletekből vagy eTwinning partnerekkel való eszmecsere flipgriden vagy live-meeting során) és milyen érdeklődési területekre kell inkább koncentrálni (volt, aki scratch programot készített CGP Grey videója mellé).
Tapasztalataim szerint minden diák élvezte a munkát és nagy könnyebbséget jelentett, hogy nemcsak szóbeli frontális prezentációra volt lehetőségük és kicsit önmagukat is megmutathatták benne. A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be