Szeleburdi család online módra- regényfeldolgozás a digitális térben

Közzétéve2020-07-29 16:04:19
ÖtletgazdaJózsa Timea,
A projekt három részre bontva Bálint Ágnes Szeleburdi család és Hajónapló című regényeinek egy digitális osztályteremben történő feldolgozását foglalja magába. Előbbi tizenkettő, utóbbi öt fejezetre tagolt, tömörített, rövidített változatú részletekre bontva. A tantárgyakhoz a regényhez kapcsolódóan találhatók a (interaktív) feladatok, és (kvíz) játékok, melyek szövegezésében megjelennek a regény szereplői, a helyszínek. Több olyan feladatot és játékot alkalmazok, ahol a tanulóknak kell segíteniük a regényben megismert barátaiknak úgy, ha elvégzik a játékos feladatokat, vagy éppen egy virtuális szabadulószoba játék, vagy több, linkkel egymásba kapcsolódó Learningapps. tankocka megoldása során jutnak el a megfejtéshez. Technikából akadálypályát és állatkórházat szükséges a tanulóknak tervezniük hulladék alapanyagokból a regény kisállatainak. Testnevelésből az akadálypályát a regény gyermek szereplői számára kell felépíteni. A digitális kompetenciák fejlesztése mellett a projekt során nagy hangsúlyt fektetek a kézzel való írás és rajzolás használatára is. Másolási munkát adok illusztráció- készítéssel a regény fejezeteiből. Az elkészült produktumot kérem lefényképezni, majd feltölteni a használt felületre. A hangos olvasást a tanulók által készített és feltöltött hangfájl megnyitásával ellenőrzöm. Az együttműködést, a kooperatív tanulást az online térben is folytathatjuk páros és csoportmunkával egy, a csoporttagokkal közösen megosztott dokumentumban történő, a regényhez kapcsolódó játékos, kreatív feladatvégzéssel. Felveszik a tanulók egymással a kapcsolatot egy közös csevegésben, és egyszerre végezhetik saját feladatukat, írhatnak mind a négyen különböző színeket használva a közös virtuális "lapon". A mennyiségi és minőségi differenciálást szorgalmi feladatokkal, online játékokkal valósítom meg. Az értékelést a gamifikáció elvén alapuló pontrendszer bevezetésével egy Excel táblázatban oldom meg a projekt során. A gyerekek által már jól ismert, a hagyományos oktatási keretek között feladatonként használt értékelés szerint: hibátlan- 2 hiba= 5 pont, 3- 4 hiba= 4 pont, 5- 6 hiba= 3 pont, 7-8 hiba= 2 pont, 9-10 hiba 1 pont, 10 hiba felett, vagy feladatvégzés hiányában= 0 pont. Az összpontszámokat tantárgyanként a tematikus tervbe beillesztett értékelési táblázat alapján adom, és értékeltem érdemjeggyel négyhetes ciklusokban. A pontozás mellett minden javított feladatot szöveges értékeléssel is ellátok a motiváció fenntartása és az önálló tanulás támogatása érdekében. A Linoit online felületen kérek a tanulóktól kilépőkártyát a játékok, a feladatok és saját munkájuk értékeléséhez. A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be