escape room (digitális szabadulószoba)

Közzétéve2020-08-11 20:29:11
ÖtletgazdaVarga Imréné, --
Az interneten bóklászva olvastam valahol, hogy lehet digitális szabadulószobát készíteni. Az alapötlet innen származik. Majd a közösségi oldalakon rákérdezve, és a google adta ötleteket ötvözve született meg az általam készített escape room. Kicsit kezdetleges még, de használható. A tanítványaim ezt is, mint általában minden próbálkozásomat rögtön elfogadták, próbálkoztak a megoldással. Ami kell hozzá: legalább okostelefon, de tableten, laptopon vagy asztali gépen természetesen kényelmesebb. Kell, hogy QR kód olvasóval rendelkezzenek a tanulók, meg természetesen a pedagógus is, hisz a nélkül az ezen fajta feladatorientálást nem tudja elvégezni, illetve megoldani. A QR kód olvasó ingyenesen letölthető szoftver. E nélkül is el lehet(ne) készíteni a feladatokat, de pont az a lényeg,hogy minél érdekesebb, változatosabb,figyelemfelkeltőbb legyen. Utána, mivel a szabadulószoba alapja nem más, mint egy google kérdőív több funkcióját kihasználó keret, egész egyszerűen a learningapps-szel variáltam. Akasztófa, keresztrejtvény, legyen ön is milliomos, lyukas szöveg, youtube videó található a feladatok között. Természetesen nemcsak a játékos külcsín, hanem a tartalmas belcsín is fontos, sőt, az a legfontosabb! A digitális/online oktatással, feladatokkal lehet újat is tanítani, de mivel a csoportom az érettségi felkészülés finisében volt, így a gyakorló ismétlés, a bevésett tudás felszínen tartása volt a fontos számunkra. Ha nincs digitális oktatás, akkor is szükség lett volna különféle gyakorló feladatok összeállítására, de ilyen változatos, játékosan komoly feladatokat tartalmazóak valószínűleg nem születtek volna. Egy közösségi portálon bukkantam a Hallelujah c. csodaszép dal német nyelvű, a koronavírus apropójából íródott és előadott megható változatára. Rögtön az jutott eszembe, hogy ezt meg kell osztanom a tanítványaimmal, de hogyan? Küldjem át nekik egyszerűen ímélen vagy a messenger csoportunkban a linket? Ennek nem láttam értelmét, mert így valószínűleg nem érte volna el azt a nyelvi, pedagógiai célt, amit szerettem volna. Ehhez remek alap lett a szabadulószoba, aminek az egyik feladatát képezte. A lyukas szövegben az egyik szóbeli tételüket preparáltam ki, azt, amelyik a "legnemszeretettebb" volt, amit a legnehezebben tudtak befogadni a tanulók. Ezáltal nőtt a begyakorlási lehetőség erre is. Az akasztófa, a keresztrejtvény és a legyen ön is milliomos pedig szavakra, szókapcsolatokra, nyelvtani gyakorlásra inspirált. A játékos keret hatására sokkal gyorsabban oldották meg a feladatokat a tanulók, mintha a hagyományos módon tártam volna eléjük. Úgy gondolom, a diákokkal mindent el lehet fogadtatni, csak a megfelelő tálalás, türelem és motiváció kell hozzá. A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be