Én, mint reneszánsz művész

Közzétéve2020-08-17 19:50:12
ÖtletgazdaKovács Krisztina,
A művészettörténet az informatika és a (mozgókép és animációkészítő) szakmai elmélet s gyakorlat összekapcsolása valósult meg a projektben.
Elsődleges szándék a diákok figyelmének összpontosítása egy téma köré, a digitális távoktatás folyamán. A tantárgyak összekapcsolásával szerettük volna elkerülni a diákok tanulásra szánt idejének szétforgácsolását, a tantárgyközi integrációt segítségül hívva, - így tehermentesíteni a diákokat a rendkívüli oktatási időszak alatt. Célunk volt a projekttel az, hogy a tőlünk távol lévő diákok a tanulási folyamatban jól érezzék magukat, ezáltal megfelelőképpen motiváljuk az ismeretek megszerzésére, alkalmazására és rögzítésére.
Művészettörténet tantárgyból a reneszánsz festészet nagy alakjainak és kiemelkedő alkotásai témája volt a kiindulópont, a diákok ismereteinek elmélyítéséhez a digitális történetmesélés (DST) technikáját választottuk. Az új művészettörténeti ismereteket irányított egyéni kutatómunka egészítette ki, ahol a diákok önálló döntésük alapján választhattak egy-egy reneszánsz művészt, majd életrajzi és alkotótevékenységükkel kapcsolatban végeztek sokrétű kutatómunkát. A megszerzett adatokat, információkat a diákok elemzés után egyes szám első személyben fogalmazzák meg, mellyel elkészül egy személyes hangvételű életrajz, mely közel hozza a választott művészt a diákhoz. Ezután a történetet saját hangjukkal narrálják, képeket, rajzokat gyűjtenek, készítenek, melyet egy rövid, másfél- két perces kisfilmmé alakítják, mellyel egyedi hangvételű, (ön)reflektív és megvitatásra váró audiovizuális produktumot hoznak létre.

A projekt egyéni ütemet, önállóságot, kreatív megoldási lehetőséget kínál, döntések meghozatalában és a döntések kivitelezésében, végrehajtásában, mely munkafolyamat során a tanár, végig segítőként van jelent az online térben, legyen az előre megbeszélt élő meeting, írott üzenet formájában. A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be