HUNGAROMÁNIA

Közzétéve2021-08-01 18:41:50
ÖtletgazdaKukk Ibolya,
Az OFI Hétszínvilág olvasókönyvének Szülőföldem szép határa, Híres magyarok és a Kiegészítő olvasmányok fejezeteit fűztem össze és alakítottam át egy virtuális kalandozássá, mely a HUNGAROMÁNIA nevet kapta.
A tankönyv szövegeit 4.- es osztályommal projektmódszert alkalmazva, digitális alkalmazásokkal dolgoztuk fel. Március végétől 12 héten át tartott a projekt heti 2 órában mind a digitális távoktatás, mind a jelenléti oktatás keretei között.
A virtuális kirándulást két útvonalon, útvonalanként 6 állomáson keresztül valósítottuk meg, amelynek során számos digitális alkalmazást ismertek meg a gyerekek. Ezek segítségével mélyíthették ismereteiket, vizuálisan jelenítették meg az információkat, ezzel támogatva önálló tanulásukat.
A projekt során a gyerekek útinaplót írtak, melybe élményeiket, érzéseiket is megírták. Az ismeretközlő szövegek megismerése során fejlődött szókincsük, számos kifejezést ismertek meg. Készítettek képregényt, írtak újságot, mely az írásbeli szövegalkotásukat fejlesztette. Természetismeret órán megismerték hazánk nagy tájait, és a térkép használatát, melyet most tovább mélyítettünk a https://www.google.hu/maps és a http://www.utvonalterv.hu/ használatával. A gyerekek matematikai számításokat végeztek, és összeadták, hogy hány km-t tettek meg a virtuális kalandozás során, ehhez hány napra, órára lenne szükség. A számítások után megfogalmazták, hogy hol lehetne az autót környezetbarát utazási eszközökkel (kerékpár, közösségi közlekedés) felváltani. A művészetek, zene (nóták felismerése), rajz (matyói hímzés), technika (busóálarc készítése) kiegészítették, és élményszerűvé tették a gyerekek ismereteit. Mindig fontos pedagógiai feladatomnak éreztem, hogy tanítványaim megismerjék hazánk kulturális, nemzeti értékeit, kialakuljon kulturális identitásuk. A tankönyv szövegei lehetőséget adtak a hagyományok (mohácsi busójárás, hollókői locsolkodás), a hungarikumok (pl. kalocsai fűszerpaprika, bajai halászlé, akácméz) megismerésére, a tolerancia fejlesztésére. A hungarikumokat nem csak magyarul, hanem angolul is megismerték a tankocka feladatainak segítségével, csoportmunkában tablót is készítettek a hungarikumokhoz.
A projekt első hónapjában digitális oktatás zajlott, amely segítette a feladatok előkészítését, a motiváció felkeltését, a tanulási útvonalak kiválasztását. Ezt követően jelenléti oktatásra álltunk át, melyben a szövegek, információk feldolgozása, és a digitális alkalmazások elsajátítása zajlott. A tanulók számára olyan digitális tartalmakat mutattam meg, amelyek ingyenesek, könnyen elérhetők, amellyel fejlődik önálló tanulásuk, fantáziájuk, kifejezőkészségük.
A projekt teljes bemutatása: https://padlet.com/kukkibolya/poqleaj57k5ony32
A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be