"Miért?" - Értsünk szót Édes Annával!
Közzétéve | 2021-08-25 14:46:09 |
Ötletgazda | Horváthné Gyurisán Szabina, |
A vírushelyzetre való tekintettel különösen ügyelnem kellett a differenciálásra, hiszen nem csak a tanulók képességei szerint, hanem az eltérő otthontanulási lehetőségekre is gondolnom kellett. Utóbbihoz tartozik a szépirodalmi szöveg elérésének erős megoszlása, így a regény feldolgozásának kiindulási pontja Fábri Zoltán 1958-as filmadaptációja. Szintén jelen tanítási időszak sajátossága, hogy egy osztályon belül sem célszerű több tanórán keresztül azonos csoportösszetétellel dolgozni, így a munkaformákat sokszor a jelenlévő tanulók száma, összetétele határozta meg.
A kipróbált feladatokhoz részletes táblázatot készítettem, hogy az adaptáló pedagógusok könnyedén átlássák, melyik feladattípus miképpen fejleszti vagy készíti fel tanítványaikat az érettségire (és az életre). A könnyebb adaptálás érdekében minden esetben mellékletek és értékelési javaslatok segítik a kollégákat. A bemutatott 22 feladat mellett további 29 alternatív megvalósítási lehetőséget kínálok, így egy az egyben, de a saját tanítványokra és technikai feltételekhez igazodva is tovább vihető a regény feldolgozásának itt bemutatott módszere.
A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be