Egy kerti csoda kódolása

Közzétéve2021-12-08 16:45:37
ÖtletgazdaJózsa Tímea,
Egy délelőtt folyamán a Csoda a kiskertben című ökomesét dolgoztuk fel negyedikes osztályommal a STEAM metodikával. A projekt során a digitális térben is együttműködő tanulók egy természettudományos témát jártak körül, mégpedig a veteményeskert világában a káposzta és a káposztalepke fejlődését. A gyerekek különféle tevékenységeken keresztül, csoportmunkában elevenítették fel a projekt tárgyával, a veteményeskert élővilágával kapcsolatos ismereteiket, ahol teret nyert a kreativitásuk, algoritmikus, problémamegoldó gondolkodásuk, rendszerező képességük fejlődése is. Egy digitális tervezőprogram használatával megalkották a mese helyszíneit, melyeket nyomtatás után egy kartondobozra ragasztottak fel. MicroBit-ek programozásával interaktívvá varázsolták a képet. Tankockákat alkottak a meséhez, valamint kódolási feladatokat hoztak létre: betű- szám kombinációjával kódtáblán, padlórobotokkal, a görög fésűs kódfejtési technikával, illetve a magyar ábécé betűihöz számokat rendeltek. A digitális feladatok linkjeit a csapatok összefűzték, és egy közös QR- kódra tették. A tanulók technológiát sokféleképpen alkalmazták tableten, okostelefonon, laptopon és számítógépen. Valóságos műalkotás lett a projekt produktuma, az interaktív kép. Az egyik MicroBit-en a villogó szív, a másikon a szárnyát bontó pillangó az A és B gombok megnyomására működött. A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be