Közzétéve | 2022-07-13 14:59:35 |
Ötletgazda | Liszkai Anikó, |
A gyerekek az első projekthéten a tiszta víz élettani szerepéről szerezhettek tapasztalatokat kísérletek keretében és megfigyelhették az egyes anyagfajták viselkedését vízzel érintkezve. Interaktív zongorával színkódfejéssel játszottak le a vízhez kapcsolódó ismert dalokat. Majd padlórobotok alkalmazásával mikrocsoportokban különböző kihívásokat teljesíthettek. Elsőként üdítőket kellett a bennük lévő cukormennyiséggel azonostani egy mátrix alapú robotpályán Andy robot segítségével, majd ennek megfelelően tornyot építeni, azokat összehasonlították. Kombinatorikai képességüket fejlesztve robot testrészeket gyűjthettek, robotokat építettek vízcsepp kártya alapján DOC Manócska robottal. Második héten az emberi tettel ismerkedtek meg közelebbről. 3D makett részeit gyűjthették össze BLIP robot segítségével, színkódokat pörgethettek és a szervekhez tartozó információt könyvekben kereshették meg. Majd megtekinthették a Human Body (male) educational VR 3D applikáción. Valós méretű csontvázat is építhettek ,összemérhették vele önmagukat, majd az érzelmes robot segítségével Robbie Robot, gyűjtötték össze és szállították a csontokat az anatómiai helyükre. Emberi test kirakóból készített robotpályán belső szervekről tanulhattak új ismereteket, QR kódba rejtett képek felismerésével. Edison robotot szállítóvá alakíthatták és összeilleszthették az emberi testet. Code a pillar robottal pedig saját mesét improvizálhattak. Mozgásokat vizuálisan feldolgozva megismerkedhettek Keith Haring Bolondos szünidő festményével, melyet maguk is mikrocsoportokban lerajzolhattak, ebből alakult ki a közös robotpálya. Végül a projekthét zárásaként Genially szabadulószobában adhattak számot megszerzett tudásukról.
A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be