Madármesék nyomában

Közzétéve2022-07-20 10:39:12
ÖtletgazdaJózsa Timea,
Az élményalapú tanulás és a projektmódszer eddigi alkalmazásának továbbfejlesztését a STEAM-metodikával történő regényfeldolgozással valósítottam meg.
Ezzel a holisztikus szemléletet tükröző projektmódszerrel dolgoztunk fel negyedikes osztályommal Kertész Erzsi és Berg Judit A négy madár titka című regényét, melynek produktuma egy társasjáték a Bee-Bot és Blue- Bot padlórobotok használatával, QR- kódokat tartalmazó képekkel ellátott játéktáblán.
Az oktatási módszer jegyében magasfokú tantárgyi integrációval a természettudományos tantárgyakat kapcsoltuk össze a humán tárgyakkal. Az analóg tárgyalkotás mellé hozzárendeltük az olvasás örömét, a digitális világot, valamint a programozást. Nagy hangsúlyt fektettem a változatos, játékos, ám ugyanakkor problémamegoldó, a szövegértést, valamint az információszerzés és- feldolgozás képességét fejlesztő feladatok készítésére, a digitális kompetenciafejlesztésére. A regény feldolgozása nagyon sok élményt nyújtott a tanulóknak. A motiváció és a kíváncsiság folyamatos fenntartását csak fokozták a karakterek és a velük való azonosulás. A projekt során a diákok kibontakoztathatták fantáziájukat analóg és digitális formájú kreatív feladatokkal. Kipróbálhatták, milyen is lehet madárként a fák között repülni egy extrém kötélpályán. Iskolánkban egy író- olvasó találkozó keretein belül a tanulók személyesen is találkozhattak az írónővel, Kertész Erzsivel, akivel beszélgettek a regényről, az élményeikről, megtudhattak az írónőtől olyan titkokat, melyre nagyon kíváncsiak voltak a regény olvasása és feldolgozása során.
A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be