Digitális barangolások hazánk nagytájain

Közzétéve2022-07-21 13:57:43
ÖtletgazdaJózsa Timea,
Az élményalapú tanulás és a projektmódszer eddigi alkalmazásának továbbfejlesztését a STEAM-metodika tanítás- tanulás folyamatába történő integrációval valósítottam meg.
Ezzel a holisztikus szemléletet tükröző projektmódszerrel foglaltuk össze Magyarország nagytájai témakört környezetismeret tantárgyból negyedikes osztályommal.
Az oktatási módszer jegyében a digitális világot, valamint a programozást vittem be a valós osztályterembe. Nagy hangsúlyt fektettem a változatos, játékos, ám ugyanakkor problémamegoldó, a szövegértést, lényegkiemelést, valamint az információszerzés és- feldolgozás képességét fejlesztő feladatok készítésére, a digitális kompetenciafejlesztésére, az önálló tanulás kialakítására. A témakör ily módon való összefoglalása nagyon sok élményt nyújtott a tanulóknak. A motiváció és a kíváncsiság folyamatos fenntartását csak fokozta a csoportban való együttműködés. A projekt során a diákok kibontakoztathatták fantáziájukat digitális formájú kreatív feladatokkal. Hat csoportban tevékenykedtek az osztály tanulói. Mindegyik csoport egy nagytájunkhoz készített digitális képet, tankockát, Scratch játékot, kirakót. A diákok használhatták a tankönyvet, a füzetet, az atlaszt és az internetes böngészőket is. A csoporton belül mindenkinek megvolt a saját feladata. Magasfokú együttműködésre volt szükséges nem csak a csoporton belül, hanem a csoportok között is. Amikor minden csoport végzett, a MsTeams- en lévő digitális osztálytermünk környezetismeret csatornájába nagytájanként a csoportok egy tagja közleménybe tette az alkotások linkjeit. Ezután az interaktív táblánál közösen végig mentünk az összes feladaton, javítottunk, ahol kellett, majd alkottunk egy szabadulószoba játékot a Genially alkalmazás használatával. A linket digitális osztálytermünkbe kiposztoltuk.
Miután mindennel elkészültünk, egyedül dolgoztak a gyerekek. Kipróbálták a közösen készített játékot. Tulajdonképpen ez volt a számonkérés. Akinek valami nem sikerült elsőre, újra megoldotta a feladatot, így a gyakorlás mellett az ismeretek mélyítése is folyamatos volt. Hatalmas élmény volt mindenki számára egy témakör ily módon történt összefoglalása. Bámulatos volt látnom a tanulók örömét, felszabadultságát.
A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be