Természetes és mesterséges anyagok - miért tanulunk kémiát?

Közzétéve2014-04-22 17:40:54
ÖtletgazdaTóth Anna, http://okitani.wordpress.com/
Interneten és a sajtóban rengeteg álhír terjed a mesterséges anyagokról, gyakran tudományos köntösbe bujtatva, kutatásnak álcázva. A 21. század emberének új fóbiája lett a kemofóbia, a mesterséges anyagoktól való félelem. A 7. osztályos diákoknak a kémia új tantárgy, első évben fontos feladatunk, hogy egy általános képet alakítsunk ki a diákokban a kémiáról és annak jelentőségéről.

Ehhez az ún. szakértői mozaik módszerrel dolgoztunk fel cikkeket, melyek a természetes és mesterséges anyagok témáját járják körül. Ehhez számos cikk elérhető az interneten is, és könyvek is rendelkezésre állnak. A legújabb ilyen könyv a Száz kémiai mítosz ( http://akkrt.hu/1263/tudomany/kemia/szaz_kemiai_mitosz_tevhitek_felreertesek_magyarazatok ) című, én ennek a cikkeit használtam.

A szövegek önálló feldolgozása során fejlődik a szövegértési kompetenciájuk, és mivel az olvasott információt a többi diáknak is át kell adniuk, így anyanyelvi kommunikációs feladatként is felfogható a feladat.

Az átadott ismeretek megértésének ellenőrzésére a diákok teszteket állítanak össze a többi csoportnak a témában. Ezzel remekül lehet számonkérési szituáció nélkül is mérni, hogy mit értettek meg a cikkekből. A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be