Beküldve2021-09-19 22:40:12
Tanár neveKutyifa Kinga
TémakörIdegen nyelv, Infokommunikációs technológiák
Fejlesztett kulcskompetenciákIdegen nyelvi kommunikáció, Digitális kompetencia

Célcsoport


Korosztály szerintáltalános, nem korcsoporthoz kötött
Munkaformaegyéb
Hol ismerte meg a gyakorlatotDublin, Írország
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot?Erasmus+

jeopardylabs.com


A weboldalon több száz, előre elkészített feladat közül lehet válogatni szinte bármely témakörben, de elkészíthetjük a saját feladatainkat is, például egy izgalmasabb nyelvtani szerkezeteket gyakorló órára is. A játék lehet egyéni és csapatjáték is, lényeg, hogy minden tanuló aktívan részt vegyen a versenyben. A játék egy verseny, amelynek lényege, hogy a diákok látnak pontértékeket a táblán (100-200-300-400-500). Minden pontérték alatt egy-egy kérdés, feladat található ami a pontérték növekedésével egyenes arányban nehezedik. A diákok eldönthetik, milyen pontértékű kérdést szeretnének. Ha jól válaszolnak, megkapják a pontot, ha rosszul, akkor levonódnak a pontok, vagy a másik csapat "rabolhat". A játéknak akkor van vége, ha már nincs több kérdés a táblán. A játékot a legtöbb pontot összegyűjtő csapat nyeri.

Kulcsszavak a módszertani ötlethez

Problémamegoldás | Példák, analógiák felismerése | Érvelés | Személyes és társas készségek | IKT eszközök alkalmazása a tanórán | Versenyszerű óraszervezés | Játék