A szakértő köntöse

Beküldve2021-11-14 17:52:43
Tanár neveMolnár László
TémakörIdegen nyelv, Szociális és életviteli nevelés
Fejlesztett kulcskompetenciákAnyanyelvi kommunikáció, Idegen nyelvi kommunikáció, Szociális és állampolgári kompetencia, Kezdeményezőképesség és vállalkozói kompetencia

Célcsoport


Korosztály szerint15-18 évesek
Munkaformatanulócsoport
Hol ismerte meg a gyakorlatotSplit, Horvátország
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot?Erasmus+

A módszer a való világban előforduló kihívásokra keres megoldást drámapedagógiai eszközökkel. A csoport tagjai egy képzeletbeli céget hoznak létre, melynek küldetése a tanár által kijelölt feladat megoldása. Például: a cég utazási iroda, a tanár (a kliens) pedig egy csoport számára szeretne társas utazást szervezni az iroda segítségével, ezért ez ügyben "felhívja a céget". A csoporton belüli feladatmegosztás a csoporton belül dől el, a problémamegoldás érdekében a csoporttagok maximális empátiájára, kreativitására, együttműködőkészségére van szükség. A munkanyelv lehet mind az anyanyelv, mind pedig a legalább B1+ szintű idegen nyelv. A feladat rendszerint valamilyen produktummal zárul, a fenti példa esetében a kliens részére készített, részletes úti program. A feladat csoport általi megoldása az esetek többségében több tanórán át tart.

Kulcsszavak a módszertani ötlethez

Auditív készségek | Vizuális készségek | Mozgásos készségek | Szóbeli szövegértés, szövegalkotás | Önálló tartalom és információgyűjtés, feldolgozás | Problémamegoldás | Kreatív gondolkodás | Kritikai gondolkodás | Érvelés | Drámajátékok bevonása | Kooperatív megközelítés | Nem szakrendszerű óra | Projektszerű megvalósítás | Játék