Beküldve | 2021-11-14 17:52:43 |
Tanár neve | Molnár László |
Témakör | Idegen nyelv, Szociális és életviteli nevelés |
Fejlesztett kulcskompetenciák | Anyanyelvi kommunikáció, Idegen nyelvi kommunikáció, Szociális és állampolgári kompetencia, Kezdeményezőképesség és vállalkozói kompetencia |
Célcsoport
Korosztály szerint | 15-18 évesek |
Munkaforma | tanulócsoport |
Hol ismerte meg a gyakorlatot | Split, Horvátország |
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot? | Erasmus+ |
A módszer a való világban előforduló kihívásokra keres megoldást drámapedagógiai eszközökkel. A csoport tagjai egy képzeletbeli céget hoznak létre, melynek küldetése a tanár által kijelölt feladat megoldása. Például: a cég utazási iroda, a tanár (a kliens) pedig egy csoport számára szeretne társas utazást szervezni az iroda segítségével, ezért ez ügyben "felhívja a céget". A csoporton belüli feladatmegosztás a csoporton belül dől el, a problémamegoldás érdekében a csoporttagok maximális empátiájára, kreativitására, együttműködőkészségére van szükség. A munkanyelv lehet mind az anyanyelv, mind pedig a legalább B1+ szintű idegen nyelv. A feladat rendszerint valamilyen produktummal zárul, a fenti példa esetében a kliens részére készített, részletes úti program. A feladat csoport általi megoldása az esetek többségében több tanórán át tart.
Kulcsszavak a módszertani ötlethez
Auditív készségek |
Vizuális készségek |
Mozgásos készségek |
Szóbeli szövegértés, szövegalkotás |
Önálló tartalom és információgyűjtés, feldolgozás |
Problémamegoldás |
Kreatív gondolkodás |
Kritikai gondolkodás |
Érvelés |
Drámajátékok bevonása |
Kooperatív megközelítés |
Nem szakrendszerű óra |
Projektszerű megvalósítás |
Játék