Diktálás - másképp

Beküldve2022-02-05 19:44:18
Tanár neveNyitrai Edit Márta
TémakörIdegen nyelv
Fejlesztett kulcskompetenciákIdegen nyelvi kommunikáció

Célcsoport


Korosztály szerint15-18 évesek
Munkaformatanulócsoport
Hol ismerte meg a gyakorlatotDublin
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot?Erasmus+

Első lépésként kiválasztunk egy olyan frappáns autentikus szöveget, amit érdemes lesz többször meghallgatni, ami olyan szókincset, szerkezeteket tartalmaz, amit alkalmasnak tartunk a reprodukálásra. A folyamat több lépcsős:


1. A diákok meghallgatják egyben az egész szöveget, nem írhatnak első körben semmit.


2. Leírják, mire emlékeznek (akár csak témákat, szófordulatokat).


3. A második hallgatáskor 4 mp szünetet tartunk minden mondat után, ezalatt a diákok leírják, amit megjegyeztek.


4. A 3. hallgatás alatt kiegészítik jegyzeteiket.


5. Kis csoportokban összehasonlítják a munkáikat és együtt összeállítják a szöveget.


6. A csoportok keverednek, mindenki viszi az előző partnerekkel átdolgozott szöveget és az új csoportban még egyszer lehetőség nyílik a társakkal egyeztetve rekonstruálni a hallottakat.


7. Kiosztjuk mindenkinek az eredeti szöveget, egy-egy kifejezést kihagyva. A saját munkájuk alapján a diákok kitöltik.

Kulcsszavak a módszertani ötlethez

Auditív készségek | Szóbeli szövegértés, szövegalkotás | Írásbeli szövegértés, szövegalkotás | Személyes és társas készségek