Beküldve | 2023-09-13 14:11:30 |
Tanár neve | Kutyifa Kinga |
Témakör | Idegen nyelv, Infokommunikációs technológiák |
Fejlesztett kulcskompetenciák | Digitális kompetencia |
Célcsoport
Korosztály szerint | általános, nem korcsoporthoz kötött |
Munkaforma | egész osztály |
Hol ismerte meg a gyakorlatot | Barcelona |
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot? | Erasmus+ |
A Plickers honlap a Kahoot!-hoz hasonló, kvíz alapú játék. A Kahoothoz képest az előnye, hogy elég egy tanári gép illetve tablet/telefon, amire le van töltve az alkalmazás, viszont a diákoknak nincs szüksége okos eszközre és internetkapcsolatra. A programmal kérdéseket hozunk létre és adunk több válaszlehetőséget (max 4). A diákoknak előre legyártott (kinyomtaott+érdemes laminált) QR kódot adunk ki. A program 40 QR kódot biztosít számunkra. Osztályokat kell elkészítenünk és az osztályokhoz diákokat hozzáadni. A diákokhoz vagy alapból sorszámot rendel a program, vagy mi is módosíthatjuk a számokat. A számok azért lényegesek, mert a kiadott a QR kódok sorszámmal vannak ellátva, és a diákokhoz vannak társítva az adott sorszám alapján. A QR kód 4 oldala a 4 különböző válaszlehetőséget jelenti (A/B/C/D) Például: Peti nevéhez a 13-as szám van társítva, tehát neki a a 13-as sorszámmal ellátott QR kódot kell használni a válaszadáshoz. A feladat menete a következő: A laptopról elindítom a kivetített kérdéssort. A diákok a QR kódjukat a szerintük megfelelőnek vélt válasz oldalával felfelé feltartják a levegőbe. A tanár a telefonján/tabletjén az app segtíségével beolvassa a QR kódokat és megjeleníti a helyes válaszokat. Ezek után már telefonon is vezérelhető a játék (kérdések közötti ugrás, eredmények megjelenítése stb).
Kulcsszavak a módszertani ötlethez
IKT eszközök alkalmazása a tanórán |
Játék