Mese feldolgozása, saját meséskönyv készítése
| Beküldve | 2010-01-25 09:27:29 |
| Tanár neve | Szűcs Virág |
| Témakör | Idegen nyelv, Művészetek |
| Fejlesztett kulcskompetenciák | Idegen nyelvi kommunikáció |
Célcsoport
| Korosztály szerint | 6-10 évesek |
| Munkaforma | |
| Hol ismerte meg a gyakorlatot | North Monastery Language Institute |
| Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot? | Comenius szakmai továbbképzés pedagógusoknak |
Létszám: meghatározatlan
Korosztály:7-14
Szükséges eszközök: fénymásolat a kiválasztott meséről, kellékek a mese eljátszásához,digitális fényképezőgép, számítógép, nyomtató
A gyerekek kiválasztanak egy mesét, megismerkednek a szövegével, majd kiosztják a szerepeket. Amennyiben több tanuló van az osztályban, mint amennyi szereplő, akkor a mesét két részre osztjuk, így a szereplők száma megduplázható. A gyerekek megtanulják szerepüket, majd megfelelő kellékek segítségével eljátsszák azt. A tanárnak nagy szerepe van ebben a fázisban a kellékek elkészítésében, illetve a nyelvi elemek megtanításában. A tanár előadás közben digitális fényképezőgéppel képeket készít, melyeket kinyomtat, és átad a gyerekeknek. A gyerekek a képeiket sorrendbe teszik, egy papírlapra ragasztják, és egy-egy mondattal leírják, hogy a kép mit ábrázol. Végül meghajtogathatják belőle saját mesekönyvüket.







