Mese feldolgozása, saját meséskönyv készítése

Beküldve2010-01-25 09:27:29
Tanár neveSzűcs Virág
TémakörIdegen nyelv, Művészetek
Fejlesztett kulcskompetenciákIdegen nyelvi kommunikáció

Célcsoport


Korosztály szerint6-10 évesek
Munkaforma
Hol ismerte meg a gyakorlatotNorth Monastery Language Institute
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot?Comenius szakmai továbbképzés pedagógusoknak
Mese feldolgozása, saját meséskönyv készítése.
Létszám: meghatározatlan
Korosztály:7-14
Szükséges eszközök: fénymásolat a kiválasztott meséről, kellékek a mese eljátszásához,digitális fényképezőgép, számítógép, nyomtató
A gyerekek kiválasztanak egy mesét, megismerkednek a szövegével, majd kiosztják a szerepeket. Amennyiben több tanuló van az osztályban, mint amennyi szereplő, akkor a mesét két részre osztjuk, így a szereplők száma megduplázható. A gyerekek megtanulják szerepüket, majd megfelelő kellékek segítségével eljátsszák azt. A tanárnak nagy szerepe van ebben a fázisban a kellékek elkészítésében, illetve a nyelvi elemek megtanításában. A tanár előadás közben digitális fényképezőgéppel képeket készít, melyeket kinyomtat, és átad a gyerekeknek. A gyerekek a képeiket sorrendbe teszik, egy papírlapra ragasztják, és egy-egy mondattal leírják, hogy a kép mit ábrázol. Végül meghajtogathatják belőle saját mesekönyvüket.

Kulcsszavak a módszertani ötlethez

Vizuális készségek | Mozgásos készségek | Szóbeli szövegértés, szövegalkotás | Írásbeli szövegértés, szövegalkotás | Kreatív gondolkodás | Drámajátékok bevonása | Projektszerű megvalósítás