Kérdésfeltevés gyakorlása

Beküldve2011-01-06 13:39:51
Tanár neveFekete Virág
TémakörMagyar nyelv és irodalom, Idegen nyelv, Szociális és életviteli nevelés
Fejlesztett kulcskompetenciákAnyanyelvi kommunikáció, Idegen nyelvi kommunikáció

Célcsoport


Korosztály szerintáltalános, nem korcsoporthoz kötött
Munkaforma
Hol ismerte meg a gyakorlatotOxford House College
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot?Comenius szakmai továbbképzés pedagógusoknak
Nyelvtan: Kérdések szerkezete
Szókincs, témakör: Személyes tapasztalatok, mindennapi élet
Készség: Beszédkészség
Idő: 15 perc

Lebonyolítás:
1. A tanár felír három mondatot a táblára magáról, majd elmondja, hogy ezek közül kettő igaz, egy hamis.
2. A diákok párokban vagy három fős csoportokban olyan kérdéseket készítenek, amelyek segítségével ki tudják deríteni, hogy melyik állítás hamis.
3. A diákok felteszik a tanárnak a kérdéseiket (papírról vagy spontán), a tanár válaszol.
4. A diákok párban vagy három fős csoportokban megvitatják, hogy a hallottak alapján melyik a hamis (indoklással).
5. Szavaznak, majd a tanár elárulja az igazságot.

Változat: Három fős csoportokban is játszhatják a játékot: ilyenkor egy diák ír három mondatot magáról, a másik kettő pedig kérdez. Ha kész vannnak, cserélhetnek szerepet, majd a játék végén beszámolnak a többeiknek, hogy kiről milyen érdekes információk derültek ki.

Megjegyzés:
A gyakorlat az írásos lépések nélkül, szóbeli improvizációval is működik.

Kulcsszavak a módszertani ötlethez

Auditív készségek | Szóbeli szövegértés, szövegalkotás | Írásbeli szövegértés, szövegalkotás | Asszociatív gondolkodás | Kreatív gondolkodás | Személyes és társas készségek | Drámajátékok bevonása | Kooperatív megközelítés | Csoportdinamika kialakítása