Kérdésfeltevés gyakorlása
Beküldve | 2011-01-06 13:39:51 |
Tanár neve | Fekete Virág |
Témakör | Magyar nyelv és irodalom, Idegen nyelv, Szociális és életviteli nevelés |
Fejlesztett kulcskompetenciák | Anyanyelvi kommunikáció, Idegen nyelvi kommunikáció |
Célcsoport
Korosztály szerint | általános, nem korcsoporthoz kötött |
Munkaforma | |
Hol ismerte meg a gyakorlatot | Oxford House College |
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot? | Comenius szakmai továbbképzés pedagógusoknak |
Szókincs, témakör: Személyes tapasztalatok, mindennapi élet
Készség: Beszédkészség
Idő: 15 perc
Lebonyolítás:
1. A tanár felír három mondatot a táblára magáról, majd elmondja, hogy ezek közül kettő igaz, egy hamis.
2. A diákok párokban vagy három fős csoportokban olyan kérdéseket készítenek, amelyek segítségével ki tudják deríteni, hogy melyik állítás hamis.
3. A diákok felteszik a tanárnak a kérdéseiket (papírról vagy spontán), a tanár válaszol.
4. A diákok párban vagy három fős csoportokban megvitatják, hogy a hallottak alapján melyik a hamis (indoklással).
5. Szavaznak, majd a tanár elárulja az igazságot.
Változat: Három fős csoportokban is játszhatják a játékot: ilyenkor egy diák ír három mondatot magáról, a másik kettő pedig kérdez. Ha kész vannnak, cserélhetnek szerepet, majd a játék végén beszámolnak a többeiknek, hogy kiről milyen érdekes információk derültek ki.
Megjegyzés:
A gyakorlat az írásos lépések nélkül, szóbeli improvizációval is működik.