Matematikai játék

Beküldve2011-01-12 20:32:46
Tanár neveAros Gabriella
TémakörIdegen nyelv, Matematika
Fejlesztett kulcskompetenciákIdegen nyelvi kommunikáció, Matematikai kompetencia

Célcsoport


Korosztály szerint11-14 évesek
Munkaforma
Hol ismerte meg a gyakorlatotCheltenham, Egyesült Királyság
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot?Comenius szakmai továbbképzés pedagógusoknak
Eszközök: 5x5-ös A3-as méretű táblázat, 25 db problémakártya
Diákok életkora: 13-14 év
Iskolatípus: kéttannyelvű oktatás
Terület: matematika (alapműveletek tanulása, tartalomalapú nyelvoktatás)

A tanulókból 2-3 fős csoportokat alakítunk ki. Minden csoport kap egy 5x5-ös táblázatot, és egy problémákat tartalmazó kártyagyűjteményt. A táblázat rubrikáiban szétszórva a négy alapműveletet tüntetjük fel. A kártyákon a mindennapi életből merített, valamilyen számolási műveletet igénylő problémát találnak a tanulók. Ilyen kártyák pl:
-Lynne wants to raise 100 fontot. She is sponsored for 6.50 font for each lap. What is the least number of whole laps she must do?
-The temperature inside an aeroplane is 20 °C. The temperature outside the aeroplane is -30 °C. What is the difference between these temperatures?
A kártyákat ahhoz a művelethez kell elhelyezni, amelyik a probléma megoldásához szükséges. Ha a probléma összetett, több művelet is szükséges a megoldásához, akkor, a legelőször használt ("fontosabb") művelet rubrikájába kell elhelyezni a kártyát. Ha készen vannak az osztályozással, a szorzással, osztással, összeadással és kivonással megoldandó problémákat külön-külön csoportosítva a füzetükben még mindig a csoporttagjaikkal együtt meg kell oldaniuk. A gyakorlat fejleszti az analizáló készséget, a probléma-megoldási stratégiák fejlesztését, és a mindennapi angol nyelv használatát a matematikaórán.

Kulcsszavak a módszertani ötlethez

Vizuális készségek | Mozgásos készségek | Szóbeli szövegértés, szövegalkotás | Problémamegoldás | Példák, analógiák felismerése | Játék