Matematikai játék
Beküldve | 2011-01-12 20:32:46 |
Tanár neve | Aros Gabriella |
Témakör | Idegen nyelv, Matematika |
Fejlesztett kulcskompetenciák | Idegen nyelvi kommunikáció, Matematikai kompetencia |
Célcsoport
Korosztály szerint | 11-14 évesek |
Munkaforma | |
Hol ismerte meg a gyakorlatot | Cheltenham, Egyesült Királyság |
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot? | Comenius szakmai továbbképzés pedagógusoknak |
Diákok életkora: 13-14 év
Iskolatípus: kéttannyelvű oktatás
Terület: matematika (alapműveletek tanulása, tartalomalapú nyelvoktatás)
A tanulókból 2-3 fős csoportokat alakítunk ki. Minden csoport kap egy 5x5-ös táblázatot, és egy problémákat tartalmazó kártyagyűjteményt. A táblázat rubrikáiban szétszórva a négy alapműveletet tüntetjük fel. A kártyákon a mindennapi életből merített, valamilyen számolási műveletet igénylő problémát találnak a tanulók. Ilyen kártyák pl:
-Lynne wants to raise 100 fontot. She is sponsored for 6.50 font for each lap. What is the least number of whole laps she must do?
-The temperature inside an aeroplane is 20 °C. The temperature outside the aeroplane is -30 °C. What is the difference between these temperatures?
A kártyákat ahhoz a művelethez kell elhelyezni, amelyik a probléma megoldásához szükséges. Ha a probléma összetett, több művelet is szükséges a megoldásához, akkor, a legelőször használt ("fontosabb") művelet rubrikájába kell elhelyezni a kártyát. Ha készen vannak az osztályozással, a szorzással, osztással, összeadással és kivonással megoldandó problémákat külön-külön csoportosítva a füzetükben még mindig a csoporttagjaikkal együtt meg kell oldaniuk. A gyakorlat fejleszti az analizáló készséget, a probléma-megoldási stratégiák fejlesztését, és a mindennapi angol nyelv használatát a matematikaórán.