Barkochba

Beküldve2011-01-06 13:40:33
Tanár nevePéli Renáta
TémakörMagyar nyelv és irodalom, Idegen nyelv, Társadalomismeret és gazdaság, Természetismeret, természettudomány
Fejlesztett kulcskompetenciákAnyanyelvi kommunikáció, Idegen nyelvi kommunikáció

Célcsoport


Korosztály szerint11-14 évesek
Munkaforma
Hol ismerte meg a gyakorlatotCavilam, Franciaország
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot?Comenius szakmai továbbképzés pedagógusoknak
Szint: B1-C1
Cél: a kérdésfeltevés, illetve egy adott szókincs gyakorlása

A játék menete (felsőtagozatos tanulókkal):
Az osztály kiválaszt egy személyt, akinek el kell hagynia a termet. A tanár megad egy témát, és arra kéri a diákokat, hogy mondjanak 10 szót a témában. Pl.: a téma az állatok, a diákok pedig mondják, hogy: kutya, macska, bagoly, zsiráf, tigris, béka, elefánt, nyuszi, róka, majom. Ezeket a szavakat felírjuk a táblára, majd közösen kiválasztunk 1-et, amit a kint lévő személynek majd ki kell találnia. A kint lévő személy visszamegy társaihoz, megnézi a táblára írt listát, majd eldöntendő kérdéseket tesz fel társainak, hogy megtalálja a szót. Pl.: Ez az állat tud repülni? A csoport válaszol neki, hogy: igen vagy nem. Az a lényeg, hogy minél kevesebb kérdésből megtalálja, az adott szót.


Variációk:
A játékot variálhatjuk úgy is, hogy több szót gyűjtünk, nem 10-et, vagy nem egyedül küldjük ki a diákot, hanem egy társával együtt, akivel majd felváltva kérdezhetnek, illetve nem az egész osztálynak teszik fel a kérdést, hanem mindig másnak (névre szólóan).

Megjegyzés:
A gyakorlat nehézsége, a felteendő kérdések komplexitása függ a korcsoporttól és tanulók nyelvi szintjétől.
Anyanyelven is játszható, és fogalmak ismétlésére, elményítésére is alkalmas.

Kulcsszavak a módszertani ötlethez

Auditív készségek | Szóbeli szövegértés, szövegalkotás | Problémamegoldás | Asszociatív gondolkodás | Kreatív gondolkodás | Kritikai gondolkodás | Érvelés | Nem szakrendszerű óra | Versenyszerű óraszervezés