Dominó
Beküldve | 2011-01-05 11:07:59 |
Tanár neve | Stájer Ildikó |
Témakör | Magyar nyelv és irodalom, Idegen nyelv, Matematika, Társadalomismeret és gazdaság, Természetismeret, természettudomány, Művészetek, Szociális és életviteli nevelés, Környezettudatosság, Kapcsolódás Európához, interkulturalitás, Aktív állampolgárságra, demokráciára nevelés, Infokommunikációs technológiák |
Fejlesztett kulcskompetenciák | Anyanyelvi kommunikáció, Idegen nyelvi kommunikáció, Matematikai kompetencia, Természettudományos kompetencia, Szociális és állampolgári kompetencia |
Célcsoport
Korosztály szerint | általános, nem korcsoporthoz kötött |
Munkaforma | |
Hol ismerte meg a gyakorlatot | Tanártovábbképzés Németországban, Kielben |
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot? | Comenius szakmai továbbképzés pedagógusoknak |
Az ideális létszám 10-15 fő, de nagyobb osztálylétszám esetén padonként adunk egy-egy kártyát.
A kártya egyik oldalán kérdés, másik oldalán válasz áll, de nem a feltett kérdésre. Az a tanuló kezdi a dominó láncot, akinek a kártyáján 1-es sorszám található. Felteszi a kérdést, majd feláll az a tanuló, akinél a megfelelő válasz van (amely természetesen nincs megszámozva!), és azt hangosan felolvassa. Ezután ismerteti a saját kártyáján levő kérdést. A dominójáték addig tart, amíg minden tanuló felolvassa a saját kérdését és válaszát.
A kártyák összeállításánál figyelni kell arra, hogy az 1-es számú kártyán levő felelet az utolsó kérdésre válaszoljon, hiszen a kört ezzel a kártyával kezdtük.
Megjegyzés:
Bármilyen tantárgy tartalmi egységeinek összefoglalására is alkalmas a gyakorlat.