Beküldve2011-01-05 11:07:59
Tanár neveStájer Ildikó
TémakörMagyar nyelv és irodalom, Idegen nyelv, Matematika, Társadalomismeret és gazdaság, Természetismeret, természettudomány, Művészetek, Szociális és életviteli nevelés, Környezettudatosság, Kapcsolódás Európához, interkulturalitás, Aktív állampolgárságra, demokráciára nevelés, Infokommunikációs technológiák
Fejlesztett kulcskompetenciákAnyanyelvi kommunikáció, Idegen nyelvi kommunikáció, Matematikai kompetencia, Természettudományos kompetencia, Szociális és állampolgári kompetencia

Célcsoport


Korosztály szerintáltalános, nem korcsoporthoz kötött
Munkaforma
Hol ismerte meg a gyakorlatotTanártovábbképzés Németországban, Kielben
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot?Comenius szakmai továbbképzés pedagógusoknak
Alkalmazható hosszabb, információt feldolgozó szövegek feldolgozása utáni összegzésként is. Kartonból általunk elkészített kártyákra van szükség, amit az osztály összes tanulójának kiosztunk.
Az ideális létszám 10-15 fő, de nagyobb osztálylétszám esetén padonként adunk egy-egy kártyát.
A kártya egyik oldalán kérdés, másik oldalán válasz áll, de nem a feltett kérdésre. Az a tanuló kezdi a dominó láncot, akinek a kártyáján 1-es sorszám található. Felteszi a kérdést, majd feláll az a tanuló, akinél a megfelelő válasz van (amely természetesen nincs megszámozva!), és azt hangosan felolvassa. Ezután ismerteti a saját kártyáján levő kérdést. A dominójáték addig tart, amíg minden tanuló felolvassa a saját kérdését és válaszát.
A kártyák összeállításánál figyelni kell arra, hogy az 1-es számú kártyán levő felelet az utolsó kérdésre válaszoljon, hiszen a kört ezzel a kártyával kezdtük.

Megjegyzés:
Bármilyen tantárgy tartalmi egységeinek összefoglalására is alkalmas a gyakorlat.

Kulcsszavak a módszertani ötlethez

Vizuális készségek | Írásbeli szövegértés, szövegalkotás | Problémamegoldás | Asszociatív gondolkodás | Kreatív gondolkodás | Kritikai gondolkodás | Játék