Beküldve2010-01-25 09:38:14
Tanár neveFarkas Tamás
TémakörMagyar nyelv és irodalom, Idegen nyelv, Társadalomismeret és gazdaság, Természetismeret, természettudomány, Szociális és életviteli nevelés
Fejlesztett kulcskompetenciákAnyanyelvi kommunikáció, Idegen nyelvi kommunikáció, Szociális és állampolgári kompetencia

Célcsoport


Korosztály szerint15-18 évesek
Munkaforma
Hol ismerte meg a gyakorlatotCourse for teachers of English at secondary level, International Study Tours Tha Manor Hazleton Cheltenham Gloucestershire
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot?Comenius szakmai továbbképzés pedagógusoknak
Activity, a kitalálandó kifejezések le vannak írva, a másik diáknak ki kell találnia azt az angol szót, amit társa bemutat, aztán cserélnek, felváltva lesznek bemutatók, illetve találgatók. Mindkettőjüknek van egy listája a saját szavaival, ezt persze nem mutathatja meg a társának.
Az életkor: 14-18, kettővel osztható létszám, szükség esetén a tanár is beállhat, vagy ha mindenképp figyelni akarja a csoport működését kívülről, egy hármas csoportot is alkothat a diákokból, akik forgásos rendszerben végzik a feladatot.

Megjegyzés:
Az "Activity" típusú gyakorlat egyik hátránya, hogy nem a szavak, kifejezések átfogó jelentésére koncentrál, hanem azt feldarabolja. Ezért célszerű variálni az ilyen jellegű feladatokat a hagyományos "eljátszás" típusúakkal, ahol kifejezetten azt kérjük a tanulóktól, hogy a szó vagy kifejezés jelentését mutassák be mozdulataikkal, szöveg nélkül.
Bármilyen tantárgy fogalmi rendszerének gyakorlásához kiválóan alkalmazható gyakorlat.

Kulcsszavak a módszertani ötlethez

Auditív készségek | Vizuális készségek | Mozgásos készségek | Szóbeli szövegértés, szövegalkotás | Problémamegoldás | Asszociatív gondolkodás | Kreatív gondolkodás | Személyes és társas készségek | Drámajátékok bevonása | Nem szakrendszerű óra | Versenyszerű óraszervezés | Játék | Kísérletezés