Találd ki!

Beküldve2010-01-25 09:25:34
Tanár neveFormán Boglárka
TémakörIdegen nyelv
Fejlesztett kulcskompetenciákIdegen nyelvi kommunikáció

Célcsoport


Korosztály szerintáltalános, nem korcsoporthoz kötött
Munkaforma
Hol ismerte meg a gyakorlatotComenius In-service Teacher Refresher, Richard Language College
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot?Comenius szakmai továbbképzés pedagógusoknak
Ez a játék a nyelvtani tudatosság fejlesztésére szolgál. Bármely korosztály és bármilyen csoportlétszám számára megfelelő.
Szükséges eszköz: tábla és táblafilc.
A játékot két csapatban játsszák. A tanár a táblára ír három hiányos mondatot. Pl. I (1) _____ study (2)_____ (3)___ weekend. He (4)______(5)______ tennis (6)_____ (7)_____ father. (8)_____ hardly (9)_____ eat (10)_____ (11)________.
A csapatok tippelhetnek a hiányzó szavakra, annyi pontért, amennyi a szó sorszáma. Ha eltalálják a tanár által rögzített mondatban szereplő szót, a csapat pontot kap. A csapatok felváltva tippelhetnek, az a csapat győz, aki a legtöbb pontot gyűjtötte. A tanár méltányolja a nyelvtanilag helyes lehetőségeket, de pontot csak akkor ad, ha az általa írt szót eltalálják. Ezzel a játék némi szerencsejáték jelleget ölt, elveszi a verseny élét, hiszen nem feltétlenül hibás a szó, ha nem is ér pontot. Ez a gyengébb tanulókat is felbátorítja. Nagyon egyszerű játék, felkészülési időt nem igényel, élvezetes, és jól megmutatja az egyes tanulók nyelvtani tudatosságának szintjét. Ebben a tevékenységben rengeteg a 'peer-teaching' elem, rengeteget tanulhatnak egymástól a tanulók. A bemutatott példa az egyszerű jelen idő és a gyakoriság-határozók használatát méri, de alkalmazható bármely más igeidő, segédigék, és nyelvtani egységek gyakorlására. Szókincset és nyelvtani tudatosságot fejleszt.

Kulcsszavak a módszertani ötlethez

Szóbeli szövegértés, szövegalkotás | Írásbeli szövegértés, szövegalkotás | Problémamegoldás | Kreatív gondolkodás | Példák, analógiák felismerése | Versenyszerű óraszervezés