Találd ki!
Beküldve | 2010-01-25 09:25:34 |
Tanár neve | Formán Boglárka |
Témakör | Idegen nyelv |
Fejlesztett kulcskompetenciák | Idegen nyelvi kommunikáció |
Célcsoport
Korosztály szerint | általános, nem korcsoporthoz kötött |
Munkaforma | |
Hol ismerte meg a gyakorlatot | Comenius In-service Teacher Refresher, Richard Language College |
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot? | Comenius szakmai továbbképzés pedagógusoknak |
Szükséges eszköz: tábla és táblafilc.
A játékot két csapatban játsszák. A tanár a táblára ír három hiányos mondatot. Pl. I (1) _____ study (2)_____ (3)___ weekend. He (4)______(5)______ tennis (6)_____ (7)_____ father. (8)_____ hardly (9)_____ eat (10)_____ (11)________.
A csapatok tippelhetnek a hiányzó szavakra, annyi pontért, amennyi a szó sorszáma. Ha eltalálják a tanár által rögzített mondatban szereplő szót, a csapat pontot kap. A csapatok felváltva tippelhetnek, az a csapat győz, aki a legtöbb pontot gyűjtötte. A tanár méltányolja a nyelvtanilag helyes lehetőségeket, de pontot csak akkor ad, ha az általa írt szót eltalálják. Ezzel a játék némi szerencsejáték jelleget ölt, elveszi a verseny élét, hiszen nem feltétlenül hibás a szó, ha nem is ér pontot. Ez a gyengébb tanulókat is felbátorítja. Nagyon egyszerű játék, felkészülési időt nem igényel, élvezetes, és jól megmutatja az egyes tanulók nyelvtani tudatosságának szintjét. Ebben a tevékenységben rengeteg a 'peer-teaching' elem, rengeteget tanulhatnak egymástól a tanulók. A bemutatott példa az egyszerű jelen idő és a gyakoriság-határozók használatát méri, de alkalmazható bármely más igeidő, segédigék, és nyelvtani egységek gyakorlására. Szókincset és nyelvtani tudatosságot fejleszt.