Pletyka
Beküldve | 2011-01-12 20:35:01 |
Tanár neve | Rakota Edina |
Témakör | Magyar nyelv és irodalom, Idegen nyelv, Természetismeret, természettudomány |
Fejlesztett kulcskompetenciák | Anyanyelvi kommunikáció, Idegen nyelvi kommunikáció, Hatékony, önálló tanulás |
Célcsoport
Korosztály szerint | 11-14 évesek |
Munkaforma | |
Hol ismerte meg a gyakorlatot | North Monastery Language Institute, Írország |
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot? | Comenius szakmai továbbképzés pedagógusoknak |
Kellékek: egy házsort mutató kép, a szerepeket tartalmazó leírások: az egyes lakások tulajdonosainak adatai, feltevései a szomszédokról.
Létszám: egy csoport 8-9 fő, lehet párhuzamosan több csoportban is vezetni a játékot azonos kellékekkel, így akár egy teljes osztályban is alkalmazható
Játékidő: változtatható, de a konkrét játékra, a beszélgetésekre legalább 20-25 perc
A játék menete.
1) minden tanuló elolvassa a saját kártyáját és kiegészítéseket tesz a saját szerepéről.
2) a "szomszédok" párban vagy kiscsoportban információkat cserélnek egymással egymásról. Ennek során a többiektől hallott információt is továbbadhatnak, pletykálhatnak
(lehetőleg mindenki találkozzon minden szereplővel).
3) beszámoló az egymástól kapott információk alapján a többi csoport számára.
Alkalmazható szinte bármilyen szaktárgyú órán, én pl. a vizsgatanításon kémiára írtam át. A szerepek különböző vegyületek, egy reakciótípus és egy mikroorganizmus voltak. (Én differenciáltam, a kurzuson tapasztalt nyelvtudásuk szintje szerint írtam a szerepkártyákat.)
Kibővítettem azzal, hogy a szerepeket; a vegyületek nevét és képletét, az új reakciótípus és a mikroorganizmus angol nevét A/4-es lapokon a diákok hátára is kitűztem. A végén ezekből raktuk ki a reakcióegyenletet.