Mozgásos játék betűk tanításához

Beküldve2011-01-06 15:58:36
Tanár neveBandiné Liszt Amália Olga
TémakörMagyar nyelv és irodalom, Idegen nyelv
Fejlesztett kulcskompetenciákAnyanyelvi kommunikáció, Idegen nyelvi kommunikáció

Célcsoport


Korosztály szerintáltalános, nem korcsoporthoz kötött
Munkaforma
Hol ismerte meg a gyakorlatotFT-Sportgrundschule, Németország
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot?Comenius szakmai továbbképzés pedagógusoknak
Anyanyelv és bármely idegen nyelv tanításához használható életkori megkötés nélkül.
Helyszín: iskolaudvar vagy tornaterem, nagy helyigényű
Eszközök: az abc betűi külön kártyákra írva, annyi példányban, ahány csapat van, futóbóják a pálya kijelöléséhez és a betűk rögzítéséhez

A játékot német anyanyelvi órán láttam, ahol a „Klipp und Klar” tanítási koncepciót alapján dolgoznak. Első osztályban november végén játszották, amikor még a gyerekeknek csak igen kis része tudott olvasni. A betűtanítás elején jártak, tehát alig néhány betű írásképének tanításán voltak túl a kollégák. A játék lényege, hogy mozgással, versenyhelyzettel, egymás segítésével, csoportmunkával támogatja a betűfelismerést. A mozgás és a verseny motiválja a résztvevőket.

A játék leírása
A gyerekeket 6-8 fős csapatokba osztjuk. A bójákkal kijelöljük a pályát a csapatok számának megfelelően, és a betűket elhelyezzük a bóják köré. A pedagógus mond egy betűt, amelyet mindegyik csapatnak meg kell szereznie a saját bójája mellől. A játék időre megy, tehát számít a gyorsaság. A gyerekek segítenek egymásnak, hogy hogyan ismerhetik fel az adott betűt, és szurkolnak, hogy gyorsan fussanak. Az a csapat nyer, amelyik többször szerezte meg gyorsabban a megfelelő betűt.

Kulcsszavak a módszertani ötlethez

Mozgásos készségek | Kooperatív megközelítés | Versenyszerű óraszervezés | Játék