Mozgásos játék betűk tanításához
Beküldve | 2011-01-06 15:58:36 |
Tanár neve | Bandiné Liszt Amália Olga |
Témakör | Magyar nyelv és irodalom, Idegen nyelv |
Fejlesztett kulcskompetenciák | Anyanyelvi kommunikáció, Idegen nyelvi kommunikáció |
Célcsoport
Korosztály szerint | általános, nem korcsoporthoz kötött |
Munkaforma | |
Hol ismerte meg a gyakorlatot | FT-Sportgrundschule, Németország |
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot? | Comenius szakmai továbbképzés pedagógusoknak |
Helyszín: iskolaudvar vagy tornaterem, nagy helyigényű
Eszközök: az abc betűi külön kártyákra írva, annyi példányban, ahány csapat van, futóbóják a pálya kijelöléséhez és a betűk rögzítéséhez
A játékot német anyanyelvi órán láttam, ahol a „Klipp und Klar” tanítási koncepciót alapján dolgoznak. Első osztályban november végén játszották, amikor még a gyerekeknek csak igen kis része tudott olvasni. A betűtanítás elején jártak, tehát alig néhány betű írásképének tanításán voltak túl a kollégák. A játék lényege, hogy mozgással, versenyhelyzettel, egymás segítésével, csoportmunkával támogatja a betűfelismerést. A mozgás és a verseny motiválja a résztvevőket.
A játék leírása
A gyerekeket 6-8 fős csapatokba osztjuk. A bójákkal kijelöljük a pályát a csapatok számának megfelelően, és a betűket elhelyezzük a bóják köré. A pedagógus mond egy betűt, amelyet mindegyik csapatnak meg kell szereznie a saját bójája mellől. A játék időre megy, tehát számít a gyorsaság. A gyerekek segítenek egymásnak, hogy hogyan ismerhetik fel az adott betűt, és szurkolnak, hogy gyorsan fussanak. Az a csapat nyer, amelyik többször szerezte meg gyorsabban a megfelelő betűt.