Pantomim kommunikációs játék

Beküldve2012-08-27 09:40:16
Tanár neveSzabóné Várkonyi Emőke
TémakörIdegen nyelv
Fejlesztett kulcskompetenciákIdegen nyelvi kommunikáció, Szociális és állampolgári kompetencia

Célcsoport


Korosztály szerintáltalános, nem korcsoporthoz kötött
Munkaforma
Hol ismerte meg a gyakorlatotNorth Mon Language Institute, Írország
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot?Comenius szakmai továbbképzés pedagógusoknak
Az egyik legjobban tetsző játék számomra a pantomim kommunikációs játék, mivel felfrissíthető általa az osztály figyelme, s kérdések feltevésére késztet ösztönösen, anélkül, hogy gondolkozniuk kellene a kérdés megfogalmazásán, mely mindig az egyik legnehezebb feladat a nyelvtanulásban.

Két szereplő szükséges hozzá, egy asztal és néhány kártya, mely a szerepjáték leírását tartalmazza. Bármilyen nyelvi szintű osztályban alkalmazható, min. 1 éves tanulástól felfelé. Leegyszerűsített formája egészen kezdőkkel is kiválóan elvégezhető.

Az asztal mögött áll/ül a hotel recepciósa, akihez segítségért folyamodik egy szállóvendég. Ő húz a megoldásra váró problémák kártyái közül egyet, amelyet mutogatva kell előadnia a recepciósnak, mivel elment a hangja, így beszédre képtelen. A kérését kell megértenie a recepciósnak, s vele együtt az egész osztálynak. Pl. Meg szeretné kérni a szállodát, hogy hívjon taxit, mely a repülőtérre kiviszi, vagy túl hangosak a szomszéd szobában megszállt fiatalok, s kéri a recepcióst, hogy intézkedjen. Így, mivel mindenki érdeklődéssel nézi a pantomim bemutatót, bárki, még a gyengébb tanuló is, könnyen beleszól a találgatásba, s észrevétlenül kommunikáltatható.

Kulcsszavak a módszertani ötlethez

Mozgásos készségek | Szóbeli szövegértés, szövegalkotás | Kreatív gondolkodás | Játék