Pantomim kommunikációs játék
Beküldve | 2012-08-27 09:40:16 |
Tanár neve | Szabóné Várkonyi Emőke |
Témakör | Idegen nyelv |
Fejlesztett kulcskompetenciák | Idegen nyelvi kommunikáció, Szociális és állampolgári kompetencia |
Célcsoport
Korosztály szerint | általános, nem korcsoporthoz kötött |
Munkaforma | |
Hol ismerte meg a gyakorlatot | North Mon Language Institute, Írország |
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot? | Comenius szakmai továbbképzés pedagógusoknak |
Két szereplő szükséges hozzá, egy asztal és néhány kártya, mely a szerepjáték leírását tartalmazza. Bármilyen nyelvi szintű osztályban alkalmazható, min. 1 éves tanulástól felfelé. Leegyszerűsített formája egészen kezdőkkel is kiválóan elvégezhető.
Az asztal mögött áll/ül a hotel recepciósa, akihez segítségért folyamodik egy szállóvendég. Ő húz a megoldásra váró problémák kártyái közül egyet, amelyet mutogatva kell előadnia a recepciósnak, mivel elment a hangja, így beszédre képtelen. A kérését kell megértenie a recepciósnak, s vele együtt az egész osztálynak. Pl. Meg szeretné kérni a szállodát, hogy hívjon taxit, mely a repülőtérre kiviszi, vagy túl hangosak a szomszéd szobában megszállt fiatalok, s kéri a recepcióst, hogy intézkedjen. Így, mivel mindenki érdeklődéssel nézi a pantomim bemutatót, bárki, még a gyengébb tanuló is, könnyen beleszól a találgatásba, s észrevétlenül kommunikáltatható.