Melléknevek fokozása játékosan

Beküldve2012-08-27 09:38:55
Tanár neveVárszegi Kornélia
TémakörIdegen nyelv
Fejlesztett kulcskompetenciákIdegen nyelvi kommunikáció

Célcsoport


Korosztály szerint11-14 évesek
Munkaforma
Hol ismerte meg a gyakorlatotEastbourne School of English
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot?Comenius szakmai továbbképzés pedagógusoknak
Eszköz: tábla, filctoll/kréta

A csoportot két oszlopra osztja a tanár, a tanulók szemben állnak a táblával, amelyre a tanár előzőleg mellékneveket írt fel szétszórva alapfoktól a felsőfokig, lehet rendhagyó is. Mindig a két első diák kezében van a toll/kréta, ők szaladnak a táblához, és próbálják bekarikázni a tanár által mondott melléknév következő fokát. Tehát ha a tanár azt mondta: "good", akkor a diáknak a "better" szót kell bekarikáznia. Mivel minden alakból csak egy került a táblára, a helyes alakot előbb bekarikázó nyeri a pontot a csapatának. Vidám játék, tanulással és egy kicsit meg is mozgatja az elzsibbadt tagokat...

Kulcsszavak a módszertani ötlethez

Mozgásos készségek | Írásbeli szövegértés, szövegalkotás | Versenyszerű óraszervezés | Játék