Melléknevek fokozása játékosan
Beküldve | 2012-08-27 09:38:55 |
Tanár neve | Várszegi Kornélia |
Témakör | Idegen nyelv |
Fejlesztett kulcskompetenciák | Idegen nyelvi kommunikáció |
Célcsoport
Korosztály szerint | 11-14 évesek |
Munkaforma | |
Hol ismerte meg a gyakorlatot | Eastbourne School of English |
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot? | Comenius szakmai továbbképzés pedagógusoknak |
Eszköz: tábla, filctoll/kréta
A csoportot két oszlopra osztja a tanár, a tanulók szemben állnak a táblával, amelyre a tanár előzőleg mellékneveket írt fel szétszórva alapfoktól a felsőfokig, lehet rendhagyó is. Mindig a két első diák kezében van a toll/kréta, ők szaladnak a táblához, és próbálják bekarikázni a tanár által mondott melléknév következő fokát. Tehát ha a tanár azt mondta: "good", akkor a diáknak a "better" szót kell bekarikáznia. Mivel minden alakból csak egy került a táblára, a helyes alakot előbb bekarikázó nyeri a pontot a csapatának. Vidám játék, tanulással és egy kicsit meg is mozgatja az elzsibbadt tagokat...
Kulcsszavak a módszertani ötlethez
Mozgásos készségek |
Írásbeli szövegértés, szövegalkotás |
Versenyszerű óraszervezés |
Játék