Beküldve | 2017-02-09 15:46:26 |
Tanár neve | Makráné Tóth Julianna |
Témakör | Idegen nyelv, Matematika |
Fejlesztett kulcskompetenciák | Matematikai kompetencia |
Célcsoport
Korosztály szerint | általános, nem korcsoporthoz kötött |
Munkaforma | tanulócsoportok közötti |
Hol ismerte meg a gyakorlatot | London |
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot? | Erasmus+ |
Egy matematikai fogalmat vagy tételt idegen nyelven leírunk úgy, hogy egyetlen szó között sem hagyunk szóközt, és egyetlen írásjelet sem teszünk ki, azaz elejétől a végéig folyamatosan egybeírjuk. Legalább 5-6 sorra osztjuk a szöveget, amelyeket soronként szétvágunk és összekeverünk. A csoportnak meg kell találnia a sorok helyes sorrendjét, illetve a betűrengetegből szét kell választani a szavakat és ki kell tenni a megfelelő írásjeleket, amiből végül egy értelmes fogalom, tétel alakul ki. Csoportok egymás közötti versenyére kiválóan alkalmas.
Kulcsszavak a módszertani ötlethez
Írásbeli szövegértés, szövegalkotás |
Problémamegoldás |
Kreatív gondolkodás |
Játék