Első benyomás

Beküldve2017-10-31 16:28:02
Tanár neveTóth Lilla
TémakörIdegen nyelv, Társadalomismeret és gazdaság, Szociális és életviteli nevelés, Kapcsolódás Európához, interkulturalitás
Fejlesztett kulcskompetenciákAnyanyelvi kommunikáció, Idegen nyelvi kommunikáció, Szociális és állampolgári kompetencia

Célcsoport


Korosztály szerintáltalános, nem korcsoporthoz kötött
Munkaformaegész osztály
Hol ismerte meg a gyakorlatotBorgarnes, Izland
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot?Erasmus+

A gyakorlat célja, hogy a tanulók megismerjék, hogy milyen azonos és eltérő módon ítélünk meg embereket első benyomás alapján. Célja, hogy a tanulók feltárják, hogy milyen múltbeli tapasztalatok irányíthatják ezeket az asszociációkat. A gyakorlat ideje: kb. 30 perc. A csoport mérete: 4-12 tanuló Előkészületek: A tanár keres és kivág arcképeket újságokból. Olyan arcokat próbál keresni, amelyek érdekesek, szokatlanok. Minden képet egy A4-es lap tetejére felragaszt, a képek alatt maradjon minél több hely! Álljon rendelkezésre egy ceruza és egy papírlap minden tanuló részére. A gyakorlat lépései: 1. A tanulók üljenek le egy körben és mindenki kapjon egy papírlapot! 2. Nézzék meg a papírokon szereplő arcokat és írják le az első gondolatot, ami eszükbe jut róluk a lap legaljára. 3. A tanulók lehajtják az írott részt úgy, hogy más ne lássa a szöveget. A papírlapot továbbadják a következő tanulónak. 4. Mindenki leírja az első gondolatát az új arcokról is, majd továbbadja a lapot. 5. Addig ismétlik, amíg el nem fogy a hely a papírokon. 6. Végül mindenki olvassa el a papíron szereplő szöveget! Hasonlítsák össze az eredményeket! Kérdések a megbeszéléshez: Mit fedeztek fel az összehasonlítás során? Milyen meglepő következtetésekre jutottak? Mire alapozták az első benyomásaikat? Idézzenek fel egy példát, amikor az első benyomás alapján rosszul ítéltek meg valakit!

Kulcsszavak a módszertani ötlethez

Vizuális készségek | Mozgásos készségek | Írásbeli szövegértés, szövegalkotás | Önálló tartalom és információgyűjtés, feldolgozás | Asszociatív gondolkodás | Kreatív gondolkodás | Példák, analógiák felismerése | Kritikai gondolkodás | Érvelés