Beküldve | 2017-10-31 16:28:02 |
Tanár neve | Tóth Lilla |
Témakör | Idegen nyelv, Társadalomismeret és gazdaság, Szociális és életviteli nevelés, Kapcsolódás Európához, interkulturalitás |
Fejlesztett kulcskompetenciák | Anyanyelvi kommunikáció, Idegen nyelvi kommunikáció, Szociális és állampolgári kompetencia |
Célcsoport
Korosztály szerint | általános, nem korcsoporthoz kötött |
Munkaforma | egész osztály |
Hol ismerte meg a gyakorlatot | Borgarnes, Izland |
Milyen keretek között ismerte meg a gyakorlatot? | Erasmus+ |
A gyakorlat célja, hogy a tanulók megismerjék, hogy milyen azonos és eltérő módon ítélünk meg embereket első benyomás alapján. Célja, hogy a tanulók feltárják, hogy milyen múltbeli tapasztalatok irányíthatják ezeket az asszociációkat. A gyakorlat ideje: kb. 30 perc. A csoport mérete: 4-12 tanuló Előkészületek: A tanár keres és kivág arcképeket újságokból. Olyan arcokat próbál keresni, amelyek érdekesek, szokatlanok. Minden képet egy A4-es lap tetejére felragaszt, a képek alatt maradjon minél több hely! Álljon rendelkezésre egy ceruza és egy papírlap minden tanuló részére. A gyakorlat lépései: 1. A tanulók üljenek le egy körben és mindenki kapjon egy papírlapot! 2. Nézzék meg a papírokon szereplő arcokat és írják le az első gondolatot, ami eszükbe jut róluk a lap legaljára. 3. A tanulók lehajtják az írott részt úgy, hogy más ne lássa a szöveget. A papírlapot továbbadják a következő tanulónak. 4. Mindenki leírja az első gondolatát az új arcokról is, majd továbbadja a lapot. 5. Addig ismétlik, amíg el nem fogy a hely a papírokon. 6. Végül mindenki olvassa el a papíron szereplő szöveget! Hasonlítsák össze az eredményeket! Kérdések a megbeszéléshez: Mit fedeztek fel az összehasonlítás során? Milyen meglepő következtetésekre jutottak? Mire alapozták az első benyomásaikat? Idézzenek fel egy példát, amikor az első benyomás alapján rosszul ítéltek meg valakit!
Kulcsszavak a módszertani ötlethez
Vizuális készségek |
Mozgásos készségek |
Írásbeli szövegértés, szövegalkotás |
Önálló tartalom és információgyűjtés, feldolgozás |
Asszociatív gondolkodás |
Kreatív gondolkodás |
Példák, analógiák felismerése |
Kritikai gondolkodás |
Érvelés